Bellaaaasblogg

Alla inlägg under december 2012

Av Isabella Nordquist - 31 december 2012 23:25

         


Blandning på favoriterna  



Gott nytt år! 

Av Isabella Nordquist - 31 december 2012 20:52

Av Isabella Nordquist - 31 december 2012 17:56

Hej!

Nyårs bakandet är igång, det är pappa och jag som står för maten idag   Vi är ju duktigast så....  

Det blir vit ckokladtårta till efterätt, jag har stått och hackat all vit choklad.  nyårs "firandet" blir med familjen bara, en lugn kväll med god mat och kolla på fyrverkerier. Vi har inga  fyrverkerier pga att hästarna är så nära vårt hus och det gör inte så mycket för mig!

   


Tog årets sista ritt på preben förut, vi skrittade ut i skogen eftersom han har gått ganska många pass i ridhuset så han tyckte det var skönt att få komma ut lite i skogen! Vi hittade oxå en ny klätter backe,jättebra!  


Nu får ni ha en bra sista 2012 dag. Hoppas ni skålar in nya året,2013


Av Isabella Nordquist - 31 december 2012 15:34

Första tävlingen är anmäld, jag efteranmälde till Botkyrkas dressyrtävling som är redan i helgen, den 6:e:)

Av Isabella Nordquist - 31 december 2012 14:43

 

Av Isabella Nordquist - 31 december 2012 08:30

under år 2012 har det hänt mycket,jag förlorade min allra bästavän,min soulmate.<3 redan ibörjan av året visste jag att hon skulle lämnas tillbaka till nån annan liten ryttare. Jag tyckte att jag var väl förberedd på dt och ett tag vart jag nästan orolig över att jag inte skulle sakna henne.... Fast där hade jag totalt fel! Jag har nog inte gråtit så mycket som jag har gjort iår på nåt annat år!   Jag lär mig  att leva utan henne och vi går skilda vägar;)


På sommarn tog jag ju oxå hand om en 4 årig b-ponny, helt själv (nästan) och det fanns gånger man blev trött på att han skulle testa mitt tålamod och undrade vad man hade gett sig in på;) Sen nästa dag kunde det gå hur bra som helst och bara göra allt som man bad om och det är nästan roligare att få en fyraårig b-ponny att lyssna på en än en färdigutbildad ponni,  när han följer och lyssnar på en och man kan jobba som ett team, det är tummen upp  ;)


Under sommaren fick jag ju oxå en till ny stjärna(preben). Han har det söta lilla extra som jag verkligen gillar. Nu är han i toppform och snart är vi ute igen och rejsar på tävlingsbanorna  


Det har alltså varit massa hästbyten för min del men jag har lärt mig Massor och hunnit med allt roliga oxå!


Nu på slutet av 2012 så blev ju tiffysprutad så det är inte så kul, vi hoppas på att hon blir frisk snart så vi kan sätta igång henne försiktig och debutera msvb! Det är aldrig roligt när ens prinsessa blir sjuk:(

innan tiffy blev sprutad hann vi ut på större meeting, bl.a inomhus SM i borås och jag hoppas det blir fler såna meeting år 2013  


Om man tänker framåt så har jag några mål och saker som jag vill göra/klara av.


somsagt så vill jag debutera msvb med tiffy.

preben ska vi bara fortsätta med och klättra upp i klasserna.

oboy ska lära sig några trix såklart! OCH kanske lite mer lydnad så han inte biter barnen som hälsar på  höhöhö



 






Av Isabella Nordquist - 30 december 2012 21:38

Hej!

Idag blev det skyfall IGEN. Wille och pappa ville se den och mamma ville se nån annan film så jag fick se den igen   Den var lika konstig som förra gången,alldeles för lång för min smak men den var ändå ok. 


Har inte så mycket att säga utom att jag verkligen vill ha en hund! Antingen en mops eller som Iffe var, en blandning av kinesisk nakenhund och nåt annat eftersom han hade mycket päls. Så himla len och gosig i pälsen,söt som socker oxå!  



Mops: 

   



Iffe:



  

Av Isabella Nordquist - 30 december 2012 16:21

Svängde förbi några kompisar till mamma o pappa, var nån hund här oxå, iffe;)
Supersöt

Skapa flashcards