Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 28 februari 2013 22:58

Har skrivit ett inlägg nu om morgondagens planer... Massa saker som händer:) kuul

Mindre kul är tyskaprovet men skönt att bli av med det.

Måste sova nu, godnatt!

Av Isabella Nordquist - 28 februari 2013 20:00

Nu ska jag ta tag i det värsta... nämligen att plugga... jag tror jag kan engelskan... men inte tyskan...inte alls...det händer samma sak varje gång....efter varje prov när jag inte e nöjd... säger jag... Nästa gång Måste jag verkligen plugga mera... när nästa prov kommer... tror ni jag pluggar då?... neeej... såklart att jag inte gör det... jag säger... jag pluggar mer till nästa prov... 



haha   Var bara tvungen för det är verkligen så! Efter varje prov- jag Måste plugga mera.  Innan proven- jag pluggar mer nästa gång.


Har tagit det lugnt ett tag och laddat batterierna.  Har haft fullt upp och verkligen haft en riktig motionsdag då jag inte stannat upp någon sekund. Enda gången jag vilade var efter jag ridit preben, när jag skrittade av han... hihi han går i så sömnig takt men han hoppa till för nåt i buskarna och då fick jag tillbaka energin  


Båda hästarna var duktiga idag.

Tiffy red jag när det var ljust och då blev hon inte rädd för nåt och höll inte på att ställa sig eller dumma sig så hon var duktig! 

Preben var väldigt fin och rund, Gjorde av med lite energi och han var pigg. Ibland kan han vara svår att ställa till vänster men idag var han mjuk som ett gummiband  


Nu, tyska. Ska skriva inlägg oxå om morgondagen och lite inställda, några önskemål om vad jag ska skriva?                                                       

                                                                                                             My sweetheart<3




Av Isabella Nordquist - 28 februari 2013 19:42

Jag är med och tävlar om att bli månadens blogg på Munsborodarragh.blogg.se.   Var med du oxå!     Det är min kompis jonna som har den bloggen 

  


Check it out!

Av Isabella Nordquist - 28 februari 2013 17:50

Ändrade lite idag, bestämde mig för att rida tiffy på banan när det var ljust i stället så skulle jag slippa att hon stegrar sig o håller på så red tiffy först. Sen har jag mockat,packat hö och nu står preben i gången redo för att sadlas:)

Av Isabella Nordquist - 28 februari 2013 16:11

Ska skynda mig ut till stallet nu, tänkte hinna rida ut preben innan det blir mörkt så skynda skynda! Planerar att jag helst ska vara uppe på han om en halvtimme   

Får borsta av han noggranner efteråt.


 

Av Isabella Nordquist - 28 februari 2013 13:05

Matteprovet gick ok, har 2 1/2 timma kvar i skolan:(

Sen ska jag hem till mina gullisar<3

Av Isabella Nordquist - 28 februari 2013 07:35

Det är ju redan Torsdag,  trodde det var tisdag men Torsdag går väldigt bra det med   


Har hunnit äta frukost redan,  kom upp tidigt. Jag läser på matten nu, inte räknar utan mer en koll för att repetera. 

Vi börjar dagen med matten så då är det över fort.


På  eftermiddagen ska preben ridas ut och tiffy ska ridas på banan


Efter hästarna är fixade är det plugga IGEN, tyska ska jag plugga på då+ engelskan. Riktig pluggar vecka. 


Måste fortsätta, ha det bra!


 

Av Isabella Nordquist - 27 februari 2013 21:43

Hej hej!
Vad händer?

Själv sitter man o pluggar, pluggar som en galning... Prov imorrn, direkt på morgonen.

Har några tal kvar men sen är jag klar.

Mitt i matten kom mamma hem med en bulle åt mig, en sån där munk! Så gott:)

Nej ska fortsätta nu! Bråttom bråttom

Juste hästarna har motionerats, tiffy och preben fick sig en skrittur:)

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards