Bellaaaasblogg

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

O'boys Historia

Av Isabella Nordquist - 23 mars 2013 20:45

 




Oboy är en liten shettis som är 85 cm i mankhöjd och är född 2006, han är alltså 7 år iår. Oboy fyller år den 23 maj. Han har haft många ägare trots att han är hyfsat ung fortfarande, hela 5 st ägare men nu är han hos mig och här kommer han få stanna länge. Jag har haft oboy sen 11 maj 2011 så snart 2 år.
I slutet av 2009 blev han en valack.
E: Seaspur Custard Cream. U: Tamara



Oboy är en snäll shettis som älskar att busa. Han älskar oxå hö/gräs/godis som de flesta andra shettisar, är lite matgalen;)
Oboy är ingen feg häst utan han trampar på ute i skogen,på banan m.m, tänker inte så mycket verkar det som utan mest är och lever i nuet. En riktig pussgalen häst är han vissa dagar men annars så har han alldeles för mycket energi för att stå still.



Med tidigare ägare blev han inkörd, inriden och även tricktränad, löshoppad, promenerad.
Hos mig får han göra det mesta oxå. Jag har fortsatt lite på Oboys uppfostran och träning. Vissa dagar är han bara sällskap åt mina andra hästar, annars så är vi ute o går, tömkörs,löshoppas, rids av små barn, longeras, kör med vagn och allt annat man kan tänkas göra med en shettis. 
Oboy är rolig att hålla på med och ställer upp på det mesta som man ber han om.


Vi har varit på utställning med han en gång och det kanske vi gör nån gång igen... ;)


   

 
 
Ingen bild

Matilda Wenngren

23 mars 2013 14:21

Inte helt korrekt men nästan :) han kastrerades 2009 och hos mig vart han inkörd, inriden och lärd inom longering, men han tricktränades även, löshoppades och promenerades med :) hans fötter korrigerades även hos mig och han kollades regelbundet av veterinärhovis! Ungefär varannan till var tredje vecka. Innan han kom till mig var han mest sällskap till avelshästar när han inte rymt och var på upptäcksfärd! Vill du veta mer är det bara maila eller messa! matildawenngren@hotmail.com

Isabella Nordquist

23 mars 2013 20:37

Hej!
Jaha, tack. Jag ändrar det! :D tack igen...;)

Hade tappat bort din mejl, men nu har jag den!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Nordquist - 3 april 2013 10:42


MIn nya blogg hittar ni nu här    elller häääääär eller sök på www.nattstad.se/bellasblogg   Jag hoppas att ni följer med mig på denna bloggen istället   Ha det bra     Kram Bella     Shine bright like a diamond<3   ...

Av Isabella Nordquist - 2 april 2013 19:32


...vad är det nu bella har på gång då...? Nej så roligt är det inte men ikväll smäller det!  Har nu bestämt att byta bloggportal,byter till nattstad   Verkar bättre,vill ha mer funktioner eller vad man nu ska säga och tycker att det saknas här på...

Av Isabella Nordquist - 2 april 2013 18:29

Idag anmälde mamma mig till Haninge. Det är redan i helgen så ganska snart, bara några dagar kvar!!!:) Den 7:e och alltså på söndag tror jag, lita inte på mig helt nu ;) Jag ska hoppa med tiffy, blir en lb bara. Som en liten check inför laget....

Av Isabella Nordquist - 2 april 2013 17:56

Idag red jag ut på både tiffy o preben, och ledde oboy. Tiffy var hyfsat duktig, ni vet hur hon är i naturen-_- Jag kunde galoppera o trava lite idag så är ändå nöjd:) Preben var jättepigg idag, jätterolig var han:) Blev spänd i skogen och...

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards