Bellaaaasblogg

Direktlänk till inlägg 9 mars 2013

ridning 9 Mars

Av Isabella Nordquist - 9 mars 2013 17:36

Preben:


Preben red jag ut på. Vi hade ju tänkt att åka till ridhuset men det var fint väder ute, strålande sol och värme. Jag red på vägen några gånger fram och tillbaka och busade lite med han. Preben var hyfsat lugn i galoppen men sen när jag travade hem sista biten så frustade han, vart ivrig och ruskade på huvudet men det var kul 


Tiffy:


Tiffy fick vila idag igen... försökte komma på nånstans att rida men neej, det är verkligen jättesvårt att hålla igång henne nu. Det är för hårt o knöligt på banan. Rida ut funkar ju ej. Åkern var oxå hård o knölig märkte jag när jag var nere där med oboy.

Så hon fick vila.


Oboy:

 

Ledde han på vägen oxå och busade med han. Han var laddad och sprang o trippade fram    Övade halter och att han skulle lyssna samt Inte bitas! Det gick väl sådär men ska lägga ner tid på han för att få en snäll och väluppfostrad shettis som barn kan ta hand om!


Nu är mamma iväg och hämtar hö och hästarna fick vara ute lite längre men nu ska dom in och käka lite mumsigt hö. 

Jag har redan packat alla saker till imorrn så ska ut och borsta av preben snart    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Nordquist - 3 april 2013 10:42


MIn nya blogg hittar ni nu här    elller häääääär eller sök på www.nattstad.se/bellasblogg   Jag hoppas att ni följer med mig på denna bloggen istället   Ha det bra     Kram Bella     Shine bright like a diamond<3   ...

Av Isabella Nordquist - 2 april 2013 19:32


...vad är det nu bella har på gång då...? Nej så roligt är det inte men ikväll smäller det!  Har nu bestämt att byta bloggportal,byter till nattstad   Verkar bättre,vill ha mer funktioner eller vad man nu ska säga och tycker att det saknas här på...

Av Isabella Nordquist - 2 april 2013 18:29

Idag anmälde mamma mig till Haninge. Det är redan i helgen så ganska snart, bara några dagar kvar!!!:) Den 7:e och alltså på söndag tror jag, lita inte på mig helt nu ;) Jag ska hoppa med tiffy, blir en lb bara. Som en liten check inför laget....

Av Isabella Nordquist - 2 april 2013 17:56

Idag red jag ut på både tiffy o preben, och ledde oboy. Tiffy var hyfsat duktig, ni vet hur hon är i naturen-_- Jag kunde galoppera o trava lite idag så är ändå nöjd:) Preben var jättepigg idag, jätterolig var han:) Blev spänd i skogen och...

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards