Bellaaaasblogg

Alla inlägg under oktober 2012

Av Isabella Nordquist - 24 oktober 2012 21:09

Julafton!! Kanske dags att börja tänka vad man behöver och vill ha:)


Preben övade jag galoppombyten och även några bockar och att försöka få en jämn rytm,lite annan ridstil på tiffy o preben men lite övning så går det säkert bättre från början. 

Preben gillar när man är lite försiktigare i handen sen så är han ju himla lättsvängd,o det e bra;)


Nu har halva skolveckan gått,snart lov,snart Borås:)


 

Av Isabella Nordquist - 24 oktober 2012 16:23

Hej!
Preben ska gå lite över bommar och så tiffy ska longeras/tömköras :)
Tjingeling!

Av Isabella Nordquist - 23 oktober 2012 19:36

Idag var hästarna varandras motsatser.


Tiffy var pigg och lite galen,hon ville springa ifrån jobbet så jag fick göra massor med halvhalter fast det kände bara som att hon blev mera pigg.Hon kunde inte skritta av i lugn o ro utan hon hoppa till för allt som hände;/


Preben har blivit alldeles för bortskämd med att abra busa o ha kul i skogen,han protestera när jag ville få han att jobba mer med bakbenen,var lite seg så försökte väcka upp han men idag var det svårt:)


Jag får ta tag i det imorrn så hoppas vi på att det går lite bättre:)  



Av Isabella Nordquist - 23 oktober 2012 11:26

Polisen kom till oss och har pratat om regler och olaga hot, men vi slapp matten.:)

Nu har vi haft lunch. Det var Hamburgare så är trött på det, åt det igår och på tävlingen i förrgår :/

Av Isabella Nordquist - 23 oktober 2012 09:51

Är i skolan nu o sitter och lyssnar på musik

Så trött! :(

Efter skolan ska jag åka o köpa penna, sån som går o sudda :)

Sen ska båda hästarna gå på banan:)
Sen ska jag leta efter hörlurar och fixa med dom om jag hinner ;)
Oboy den söte<3

Av Isabella Nordquist - 22 oktober 2012 22:56

Katrineholm fick ställa in sina tävlingar på grund av att ridskolan hade fått kvarka:( vilken otur man kan ha, preben o jag som verkligen var så taggade:(

Men idag blev det en mörkerritt. Jag red preben ner till soptunnan o mamma följde med med tiffy så hon fick röra på sig lite

Medans jag red prebus på banan så kom mamma o longerade Oboy,busen
Han hade tydligen busat runt i hagen på dan

Ikväll har jag gjort läxorna,matte o NO

Nu ska jag sova,pappa kom nyss hem ifrån Paris och han hade köpt en jätte fin tröja åt mig!!! Tack så mkt<3
Natti Natti

Av Isabella Nordquist - 22 oktober 2012 18:36

Hej!

kom just ifrån filippa,vi har gjort läxor och skrattat massor:) 

Sen efter maten så ska jag ut till stallet  

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards