Bellaaaasblogg

Alla inlägg under oktober 2012

Av Isabella Nordquist - 22 oktober 2012 09:41

Hej!
Dagen börjar med att jag vaknade vid 8 och springer runt i huset:) sen ut till stallet och släppa ut hästarna

Så kommer man till skolan och då har man håltimme i 1 1/2 timme!

Jag gick till trossen och köpte choklad bit:) för jag hann inte äta frukost

Jag följer med Filippa o gör läxor sen efter skolan
Nu är det bara 4 dagar kvar i skolan sen är det LOV!!:) så skönt

Av Isabella Nordquist - 21 oktober 2012 22:03

Vi kom hem jättesent! nästan längsta tävlingen vi har vart på,åkte härifrån vid halv 9 och kom hem halv 9 på kvällen.


och då hade man mockningen kvar men som tur var hade farmor o farfar tagit in dom andra hästarna:) tack tack


bild från dagen:  

 Mer bilder kommer imorrn men nu är det sovtime


Av Isabella Nordquist - 21 oktober 2012 18:57

Hej
Nu är vi påväg hem,tifflan var superduktig.

I lb så var vi nolla men i omhoppningen så stod det en häst o blockade där jag skulle rida så det gjorde att jag kom precis utanför placering, surt
+att hon som blockade fick en bättre tid och kom fyra så det var hon som puttade ner mig:(

Sen så var det total kaos på framhoppningen och inga funktionärer så alla höjde o sänkte hur dom ville.

Och lunchen som var hamburgare,då vräkte dom på hamburgardressing, jag vill inte ha det men det var tydligen ett måste om man ville ha hamburgare;)

Och så hade dom ju såklart ingen koll på vem som skulle in på banan, allt var kaos!

I la hade dom mkt mera koll på sina hästar på framridningen så det var inte riktigt lika rörigt

Men tiffy o jag vann :)
Det var första LA som vi vann och hade rätt så bra tid:D
Ett bra slut på dagen som började med kaos;)

Nu ska vi se om vi hittar hem eller om vi åker åt andra hållet

Av Isabella Nordquist - 21 oktober 2012 09:20

Nu är vi i södertälje o har åkt fel,vi missade avfarten:) hehe

Tiffys sår såg bra ut men kanske så hoppar vi bara ena klassen:/

Det var 3 älgar idag i skogen bredvid oss, dom kommer väl och äter upp våra äpplen;o

Av Isabella Nordquist - 21 oktober 2012 09:19

Nu är vi i södertälje o har åkt fel,vi missade avfarten:) hehe

Tiffys sår såg bra ut men kanske så hoppar vi bara ena klassen:/

Det var 3 älgar idag i skogen bredvid oss, dom kommer väl och äter upp våra äpplen;o

Av Isabella Nordquist - 20 oktober 2012 22:05

Tifflys är ready nu,hon står och äter mat,o hon inte redan har ätit upp;)  Mamma packade åt mig idag så det gick lite fortare.

Imorrn ska hon faktiskt ha toffsar men ni får bild på det. imorrn. vi får hoppas att det går bra. Jag är sjukt taggad. 


Startlistorna och till o med banskissorna har kommit:    


   www.online.equipe.com/sv/competitions/5477

Av Isabella Nordquist - 20 oktober 2012 17:52

Nu är besöket borta,vi fikade bara och dom prata prata prata prata;) Hehe lite segt var det.

sen när dom nu har åkt så kommer man på,jaa vad ska man göra nu hela kvällen när hästarna redan är ridna,det är mockat i stallet,höpåsarna är påfyllda. Men jag får väl hitta på nåt och kanske sova!?;O


Tiffy hade ett litet litet sår på karleden. Inte bra men det såg inte farligt ut och vi har tvätat rent med vatten och jodopax så vi får verkligen hoppas det inte var nåt allvarligt, peppar peppar ta i trä eller vad pappa brukar säga:D


Har lärt mig att göra fiskbensfläta så det ska jag prova på tifflans svans.


Ska måla naglarna lila för det blir lila outfit imorrn:)  


Häftigaste ponnyn i världen!<3




Av Isabella Nordquist - 20 oktober 2012 13:16

Hej

Vi ska få besök så vi Bakar En massa olika saker:) gott!

Fick en liten blogg tid nu när mamma åkte o handla mandel:)

Hästarna är klara och mamma o jag red ut, vart ett morgonpass
Tiffy var pigg så hon verkade taggad

Här kommer det bild på massa gott

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards