Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 6 februari 2013 10:52

Mina söta hästar, det här är inlägget är speciellt till ER och andra hästar på jorden.

Ni är mina bästa vänner och min familj. Ni, alla 3, går alltid före mig! Ifall ni inte mår bra, då mår inte jag heller bra.
Tack för att ni finns. Tack för att jag får spänna den där sadelgjorden varje dag, tack för att ni gapar så snällt när jag ska tränsa, tack för att ni låter mig skritta, trava och galoppera på er. Tack för att ni lyssnar på mig fast ni är så mycket starkare.
Vi är kanske inte alltid överens om vilket håll vi ska gå eller vad vi ska göra men tack för att ni är ni!
Ni är bäst och jag älskar er fast ni ibland hittar på hyss;)
Mina älsklingar<3

Nästa gång ni kanske börjar tappa tålamodet på er poni eller häst tänk efter vad ni gör och vad ni kan hitta på istället för att det ska bli ett roligare pass. Börja inte bli sur på era hästar för att dom inte gör exakt som ni vill.

Jag ska göra allt för att påminna mig själv om att det är stora levande djur vi hanterar och rider, djur som har egna viljor o känslor och tankar.

Alla hästar är fantastiska för att dom låter oss ha er som vänner<3

Idag ska alla hästar få en extra godis i krubban när dom kommer in, en extra klapp efter ridpasset, lite extra kraftfoder som dom älskar så mycket!

- om hästen säger nej, har du antingen ställt fel fråga eller fråga frågan fel-

Mina älsklingar, vad skulle jag höra utan er...

Av Isabella Nordquist - 6 februari 2013 07:44

Kom upp i tid idag:) mkt stolt. Det är skönt att slippa stressa runt så mycket på morgonen, jag har hunnit kolla på tv och vaknat ordentligt?

Träslöjd nu direkt på morgonen. Slutar skolan sent idag.

Nör jag kommer hem ska det mockas, fixas och båda hästarna ska ridas i ridhuset:)

Nu gick klockan fort, hejdå

Av Isabella Nordquist - 5 februari 2013 23:05

Hihi, äter glass nu kl. 23.00, jättegott:) tyckte jag var värd det för jag gjorde mitt träningsprogram så jag vart lite trött, kommer sova gott med lite glass i magen;)
Hoppas ni redan sover! Jag vet en som kommer vara trött imorgon *host*

Av Isabella Nordquist - 5 februari 2013 20:02

asså läxor... vad är det till för egentligen, räcker det inte med 7 timmar i skolan?      tydligen inte.  är det till för att eleverna inte ska ha nåt liv och bara sitta inne hela dagarna? haha,  ja hatar läxor, alldeles för många oxå.


Har vart ute o mockat till hästarna. Mami o papi var ute o gick med dom så då kunde jag mocka till alla hästar  


Tillbaka till läxan, engelska prov på fredag, redovisning om "bröderna lundström"  på torsdag, matteläxa in på torsdag, no redovisning om levern imorrn, träslöjdsläxa in imorrn OCH mitt egna styrketräningsprogram ska in på torsdag oxå så mycker att göra.  rekord mycket saker tror jag     ja back to work  


 

imorrn får jag rida prinsessan igen! 


Av Isabella Nordquist - 5 februari 2013 16:40

Idag blev det läxor först, hade många så kändes som ett måste att börja med det tråkiga.. Efter läxorna blir det ut till pluttarna:)

Av Isabella Nordquist - 5 februari 2013 12:07

Mitt bästa minne med Tina måste vara den sista dressyrtävlingen och sista hopptävlingen. Har ju massa andra härliga minnen men dom sista 2 tävlingarna var bäst!

Vi red vår sista hopptävling på gräs, spöregn och det var verkligen spöregn! Vi hoppade en lc+5 i Norrköpings fältrittklubb. Vi hade glömt både sporrar o broddar. Jag vart orolig att hon skulle halka så ville inte rida så fort eller svänga men mamma sa att jag skulle satsa lite;) men jag satt på stadig häst och litade på den där lilla Tina<3
Vi vann den klassen så bättre slut kunde vi inte få!

En vecka senare så åkte vi till Norrköpings fältrittklubb igen men då var det dressyr. Vi skulle starta vår 2:a la:1

Hon var fin o mjuk på framridningen och jag hoppades på att jag skulle rida på över godkänt, 60%
Vi fick 65 % nästan 66:)

Jag har så många fina minnen med den hästen men det var dom absolut bästa!

Av Isabella Nordquist - 5 februari 2013 11:31

Hann inte blogga imorse, vaknade ungefär en kvart innan vi skulle åka så hoppade över det!
"Bara" 4 lektioner kvar;) hihi "bara"

Har läxa att göra sen när jag kommer hem, matte, engelska, träslöjdsläxa m.m
Prov i engelska på fredag. Fredag superice;)

Hästarna ska skrittas idag!

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards