Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 3 februari 2013 20:01

Helgerna går ju alldeles för fort, fyyy! Har iaf fått god mat idag och super go efterrätt    


Har hållit koll på tiden så otroligt noga.... nu tänker ni kanske vad ska hon nu göra/gjort?     jag bestämde att jag skulle kolla på Ponnyakuten 4! så det har jag kollat på, tyckte att det var hyfsat. Jag tyckte det var synd att ingen hade bra koll på hästen i själva dressyren. Det brukar väl alltid vara någon som är lite dressyrinriktad men detta år var det riktigt hoppgäng    vi får hoppas att tobbe får ordning på ponnysarna o ryttarna. 


Det verkar jättekul att vara där, så fint ställe och allt.  Fast då måste jag ha nåt problem oxå... hihi. Nu när jag tänker efter kan jag nog söka in för ganska många problem, hästen stannar när han inte får lukta på bajs, lite ouppfostrad i hanteringen, häst som ställer sig när man rider ut, liten bus häst som bits... jaa jag skulle nog kunna söka in   haha, jag klarar av dessa "problem" hyfsat bra själv så neej. Det blir inge ponnyakuten för mig inte.


hoppas jag kan åka på nåt ridläger i sommar, vore jättekul! Har inte vart på ridläger på flera år  


imorrn är det skola, buhuu. hehe, nej nu måste jag sluta blogga. Om man skulle kunna kalla det här för ett blogginlägg, jag tycker det är mest flum... haha    hejdå sålänge    

Flummigaste inlägget på länge men det får duga  höhö


Av Isabella Nordquist - 3 februari 2013 16:19

Snart får vi besök, har inte ätit nån lunch så är redan hungrig

Red preben i skogen idag, det är det enda som går. Och ridhuset går ju oxå. Jag klättrade lite med han igen så han kommer bli stark i bakbenen;)

Fotade även alla hästar, tiffy var lite svår att få bra bilder men men... Hon såg ut som en riktigt sur sto! Oboy ville gärna bli fotad så han fick jag många bilder på:)

Tror att besöket kommer snart, såhär ser jag ut idag:

* tröja, ny från ginatricot.
* byxor, blåa jeans
* skärp, h&m
* örhängen, vita med fjädrar. Oxå nya sen igår. Från nån smyckesbutik

Av Isabella Nordquist - 3 februari 2013 16:14

Snart får vi besök, har inte ätit nån lunch så är redan hungrig

Red preben i skogen idag, det är det enda som går. Och ridhuset går ju oxå. Jag klättrade lite med han igen så han kommer bli stark i bakbenen;)

Fotade även alla hästar, tiffy var lite svår att få bra bilder men men... Hon såg ut som en riktigt sur sto! Oboy ville gärna bli fotad så han fick jag många bilder på:)

Tror att besöket kommer snart, såhär ser jag ut idag:

* tröja, ny från ginatricot.
* byxor, blåa jeans
* skärp, h&m
* örhängen, vita med fjädrar. Oxå nya sen igår. Från nån smyckesbutik

Av Isabella Nordquist - 3 februari 2013 13:35

 


You are the king over all<3

Av Isabella Nordquist - 3 februari 2013 13:30

             


Bilder på andra hästarna kommer imorrn  

Av Isabella Nordquist - 3 februari 2013 08:45


Haha, hon gjorde alltid såhär när hon var på bushumör, stanna och sen drog hon snabbt ifrån hindret   My love<3


Nu är det redan söndag, helgen går way to fast! Ska njuta av denna dag

Av Isabella Nordquist - 2 februari 2013 21:53

Idag åkte vi somsagt till hunga med både preben o tiffy. 


Preben tränade jag kondition på så red inte så jättelänge, men han var faktiskt fin redan från början och kunde skritta med hyfsat mycket energi och ändå kröka på nacken   Skritten är nästan svårast av alla gångarter, han blir lite seg där och fastnar liksom i marken. I traven får man mera energi och då blir det mkt lättare.  Och galoppen då.... JO den är absolut bäst! Så himla fin är han, det är verkligen hans bästa gångart, älskar den<3 


Tiffy fick mamma gå med medans jag red preben, gäller att vara lite effektiva   Vi har slarvade lite igår med att inte gå med henne men idag fick hon röra på sig.


Någon gång ska jag ta och filma när jag kvällsfodrar hästarna, dom e så gulliga. Först gnäggar tiffy lite "tjejigt" o ljust, sen kommer preben med lite halvmörk gnäggning och så kommer lilla oboy med värsta bas rösten! Så sööta. Ska försöka filma det imorrn  


Imorrn ska jag rida preben på fältet, kommer bli kul  !  Ska försöka fota lite fina bilder oxå på hästarna så ni kan räkna med en bildbomb.


 



Ännu en ny låt från darin, han har fullt upp jueeee  




Av Isabella Nordquist - 2 februari 2013 20:53

Här kommer mina favvo bloggar som jag kollar dagligen, checka dom  


* Filippac.bloggplatsen.se Min söta kompis (bff)   blogg, ni har säkert hört talas om den men läser den varje dag, ibland tillochmed flera gånger.

 

* Jasminejohansson.bloggplatsen.se. Samma här, min kompis blogg som jag kollar in på minst en gång varje dag, hihi.

 

* Ponnysanning.se   En jättebra skvallerblogg, inte taskig på något sätt utan bara ett bra sätt att hålla koll på vad som händer i hästvärlden och vad som händer med alla större bloggare  

 

* Liinadolk.blogg.se   Lina är en otroligt bra dressyrryttare och har just nu 3 fin fina hästar. Hon har tävlat sm med ena sin ponny och har även en jättefin b-ponny. Så letar just DU en fin b-ponny som har kapacitet i högsta klasserna i dressyren så har du en perfekt häst!  Lina håller inte bara på med dressyr utan är väldigt bra på att variera sin träning och det vet ni säkert om att jag verkligen gör<3

 

 

Några bloggar som jag bara läser ibland är dom här:

 

* Linnolsson.se   Linn, en storbloggare och har även en egen "kollektion" som är ursnygg! Det är schabrak, huva m.m

L.O=linnolsson  


* Nellieberntsson.se läser jag ibland oxå


*Wilmaklemedsson.blogg.se , min förra "tävlingskompis", vi åkte nästan alltid på samma tävlingar men nu har både hon o jag fått lämna tillbaks b-ponnysarna:( 


Sen läser jag alltid era bloggar ifall ni kommenterar nåt gulligt  

 

Hur många gånger har jag inte gråtit mig till sömns för jag har saknat dig så j*vla mkt  


Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards