Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 9 februari 2013 18:57

Den här lördagen blir det en lugn kväll. Jag tycker jag har hunnit med mycket den här dagen, vart på granngården, ridit, mockat, städat rummet, åkt skidor... så nu är jag värd en paus tycker jag   Inte hunnit sätta mig vid datan helt heller men nu har jag all tid!  


Ska nog kolla på Melodifestivalen om jag orkar, det är inte så bra men brukar ha det lite i bakgrunden så hör man ifall de kommer nån bra låt. Sean Banan är med denna gång,höhö  


Ska tagga till imorrn, heda med preben<3


 


Ha det bra!

Av Isabella Nordquist - 9 februari 2013 17:48

Det här med skidor var ingen gren för mig, jättetråkigt och jobbigt var de oxå    Hade dåligt fäste på skidorna så när jag skulle ta fart så försvann benet bort. Jag hade willes skidor och pjäxor så nej... det gick inte bra. Jag trillade några gånger men mamma trilla mera så de gick bra    Ingen skidkarriär för mig alltså;) 


Jag red ut förut. Båda hästarna var glada och pigga.  Jag måste ut och packa idag, har inte hunnit gjort det en.       


haha, fiina bilder  

Av Isabella Nordquist - 9 februari 2013 15:43

Stallet är fixat, fick hjälp av mamma idag så gick lite fortare. Båda hästarna är ridna, gick jättebra     nu ska mamma och jag ut o åka skidor, haha. Jag tar på mig vantar och varma kläder för jag kommer säkerttrilla!   


Tyckte ni om bilderna på oboy? ska ta en gång till nån gång när det är klarblå himmel och sol så blir bilderna bättre. Oboy är iaf en riktig top model....    

Av Isabella Nordquist - 9 februari 2013 12:00

               

Oboy var på rikitgt fotohumör. Nästa top model kanske?  

Av Isabella Nordquist - 9 februari 2013 10:33

Hej!
Nu åker vi mot granngården, ska köpa kraft, spån. Spånbalarna tog slut väldigt fort så vi köper några och sen när det är bättre väg underlag så får de komma ett större last med spånbalar hem till oss.

Jag hann även städa mitt rum, mamma hjälpte till lite för annars går det så sakta;)

Har gjort ett inställt inlägg så kika in senare:)

Av Isabella Nordquist - 8 februari 2013 22:21

jag o min daim;) haha

Av Isabella Nordquist - 8 februari 2013 21:46

Hej!

Åt tacos idag, tror det är ganska vanligt att göra i sverige på fredagar, eller? Har oxå fått mitt efterlängtade godis och det smakade super gott!    


Nu har jag suttit vid datan och fixat lite med nny header, min kompis har gjort en så OTROLIGT snygg header så ska fråga henne om lite tips.  Fast hon ska iväg och tävla imorrn med hennes söta ponnie så jag förstår att hon har fullt upp.  

Är inte rikitgt nöjd med min header, bilder är lite småsuddiga och jag är heller inte nöjd med designen. Får väl tåla att det aldrig kommer bli jättebra då jag verkligen är urdålig på alla komplicerade dator program.   

Men jag fått många nya ideer  om hur jag vill att bloggen ska se ut. Dela gärna med er av tips och sånt.


Pussisarna är kvällsfodrade, idag var det mammas tur att göra det.  


På söndag är det tävling, somsagt, i heda med preben för er som har missat det  


Ha en bra helg, det ska jag ha. 


Min outfit som jag satte ihop, allt är från hööks. www.hooks.se

 




 

 


Jag ska köpa equiguard benskydden, 2 par. Ett par blåa til
l tiffy och sen svarta till preben. Kanske inte världens snyggaste benskydd men duger gott o väl. Det är jättesvårt att hitta benskydd till tiffy, hon har så korta o smala ben men dom här skydden passar super!  



  






  












Av Isabella Nordquist - 8 februari 2013 18:30

Hästarna visade idag sin inre sida. Eller egentligen så var det bara tiffy som visade den lite envisare sidan, och hon som alltid gör allt rätt... tycker mamma    Nej men tiffy tog fram stoet i sig och bestämde sig att inte gå ner till ut/ingången. så vi kunde bara rida på andra halvan av banan. Hon ställde sig x antal gånger när jag skulle få henne att trava på fyrkanten, många x antal gånger! och när jag tog i vänstertygeln så hoppade hon upp med frambenen. Ställde sig högre en vad hon egentligen får göra, men bara en gång högt och andra var mer upphopp som protester och visa att hon ville bestämma. 


Jag gick istället upp på andra sidan av banan och cirklade runt och tillslut så glömde hon bort vad hon var rädd för   Bra taktik där...;)


Det snöade massor när jag red ut på preBUS, och det gjorde han pigg men höll ett jämnt stöd i båda tyglarna och hade han mellan handen och skänklen. 


2 Glada och Busiga hästar alltså    



Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards