Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 10 februari 2013 20:10

Hej! har äntligen fixat med alla bilder och hunnit sätta mig ner ordentligt. Vi kom hem sent, sen skulle sakerna packas upp, preben ville ha ännu mer godis, så skulle det duschas, sen skulle  det ätas en liten frukt men nu har jag grejjat med filmer, bilder  


Ska ju skriva hur det gick oxå..;)


I lc var preben inte sig lik, han var seg och lyssnade inte så jättebra framåt. Han tjaffsade även med huvudet o slängde men det gick bättre ju längre in i banan vi kom. Vi kom 4:a i den klassen    



I lb så hade vi ett jättefint flyt, jag kom alldeles perfekt på alla hinder UTOM ett, det var 3:an. Vi kom för nära på det så då rev vi det hindret och det var riktigt synd för övriga delar av ritten kändes verkligen bra. Trots att banan var jätteliten och det var dåligt underlag så fick vi upp lite tryck i galoppen. 


Framhoppningen var inte så bra, det var ett litet litet ridhus och man fick vara 5 där inne fast det bara var 15 m brett och inte så långt heller. Alla på framhoppningen fick gå i höger varv så det var inte total kaos  


Framridningen skedde på banan där transporterna var och det var lite små knöligt men men----


Utanför Ridhuset:

 


       




I ridhuset:

     


        

My star

Av Isabella Nordquist - 10 februari 2013 19:14

fixar med film, föröver bilder, ändrar sto   rleken på bilder... ja det gör jag just nu, kommer inlägg så fort jag är klar. 

 

Preben var jätteduktig   my star!




Du är så fin<3

Av Isabella Nordquist - 10 februari 2013 16:31

Preben var superduktig! Vi fick ett litet pet på tredje hindret men känslan var mycket bättre:)

Film o bilder kommer när jag är kommer hem.

Av Isabella Nordquist - 10 februari 2013 13:39

Av Isabella Nordquist - 10 februari 2013 10:14

Bara en halvtimmes bilresa kvar ungefär.

Preben står så snällt, idag blev det en en tävling längre bort men man får åka längre ibland.

Idag ska jag alltså hoppa, 80 och 90 cm. Målet är en stadig runda med fina språng och ett bra grundtempo o lite tryck i galoppen, om jag lyckas att få den där bra galoppen så kommer det säkert gå bra!
Ridhuset är smalt så gäller att vända på bakbenen och rida lite i uppförsbacke men endå ska jag ha en lätt sits och inte störa han för mycket:)

Hoppas det går bra!

Uppdaterar senare om hur det går, hedas equipe online fungerar tydligen inte?

Mamma ska filma, fast vi glömde kameran så det får bli med mobil istället:)

Idag har jag namnsdag, visste inte om det men farmo o farfa hade koll på det så fick ett grattis sms nu från dom:)

Av Isabella Nordquist - 10 februari 2013 09:14

Bilen rullar emot heda:) preben är taggad hoppas jag!

Av Isabella Nordquist - 9 februari 2013 22:28

 


Njuter av en kopp te på lördagskvällen.gott. 


Jag var ute i stallet förut och fixade det sista med packningen, borstningen fixas imorrn.  Vi åker mot heda kl. kvart i 9, det är ganska lång resa imorrn så vi har tagit till lite extra tid. Jag hoppar dom 2 sista klasserna   Imorrn får jag äntligen prova min och prebens nya outfit, schabraket och huvan från Exklusive Horse Wear.  Vi gör oxå våran debut i LB, känns lugnt. Litar på preben, litar på preben o mig tillsammans!

   




                                                                                    



 Har målat mina naglar med GULD!hehe, vad gör man annars när man får lite extra tid över     



Vart jätteglad när jag hittade mina fina vita ridbyxor, extra fina är dom för det är silver detaljer och så sitter dom jättebra! Köpte mina från Lyckås, det var rea så jag köpte dom billigt   


      

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards