Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 16 februari 2013 10:36

Ja idag blir det nog en liten städdag. Tråkigt men måste göras....   Om jag städar nu ibörjan av lovet så kanske det håller sig fint i mitt rum hela  veckan    försöka kan man ju.


Annars är det inget speciellt som händer. Det är många som är bortresta på sportlovet men det finns några kompisar som är hemma.  Matilda åker till spanien idag, kl. 12 går planet.    Jag vill faktiskt oxå dit!   Är trött på denna sverige kylan som vi har.   


Idag ska båda hästarna få komma till ridhuset och joggas igenom. Tiffy blir väl mest skritt o galopp. Preben kanske vill träna lite kondis idag.   Båda hästarna var jättefina igår och preben alltså... vilken motor han har fått nu helt plötsligt.  Mycket mer power i han nu och jag hoppas att han behåller den här energin hela tävlingssäsongen så kommer det nog gå riktigt bra 


Igår så klicka vi hem lite saker från hööks. Lite bra att ha saker var det som saknades, några benskydd, stigläder m.m  Kommer väl om nån vecka och kanske hinner prebens nya benskydd komma innan tävlingen.


Nu måste jag fortsätta städa... back to work ...   


hihi, fin bild ;)

Av Isabella Nordquist - 15 februari 2013 20:53

Nu har jag fått i mig nästan en halv pizza, oxfilé pizza   Gott gott!  Även smakat på nån godis också... ännu godare.



Hästarna har fått många morötter och äpplen idag, bara för det är fredag och visa för mina gullisar att jag gillar dom och dom betyder så mycket för mig! Dom är ju mitt liv, vad skulle jag göra utan dom? Låter mig sitta på deras ryggar, låter mig spänna sadelgjorden, låter mig borsta dom.

Stora djur som lyssnar på mycket mindre varelser, även att dom är såå mycket starkare. Hästar är otroliga och jag vet verkligen inte vad jag skulle göra utan dom, somsagt, dom är mitt liv, dom är anledningen till att jag orkar med att gå upp tidigt o gå till skolan, anledningen till att jag lyssnar på läraren och att jag lämnar in alla läxor i tid och kommer i tid till lektionerna.

 När man har hästar så får man så mycket mer ansvar och man lär sig planera! Jag tror att man blir mycket mognare av att ha eget ansvar och man får tänka o planera själv. Det tror jag att man blir mognare av och också lite säkrare i sig själv. 


Bara känslan när man hoppar en bana och allt stämmer och hästen lyssnar perfekt, gör allt för en och lite till.  Men det kan inte alltid gå bra, man behöver motgångar för att nå framgångar. Utan motgångar lär man sig inte nåt, man måste lära sig saker för att utveckla sig, inte bara i ridningen utan i vilken annan sport som helst.  När det går dåligt, det är då man får visa att man inte ger upp utan tar fram den där "kämparandan" man har inom sig .        Det behöver inte alltid vara vid en tävling eller träning när hästen inte vill hoppa eller att hästen inte flyttar undan skänkeln tillräckligt , det kan vara vid en lugn uteritt t.ex att hästen inte vill gå i en liten vattenpöl .    

Preben och jag har den lilla "fajten" ibland när vi rider ut.... att han stannar och börjar bocka o hoppa för att han inte vill gå, oftast är det när vi ska vända och rida hem. Han är motsatsen till dom andra hästarna som gärna vill gå hem men inte preben inte.... han älskar att rida ut  


Det här vart lite fredagstankar från mig till ER



Av Isabella Nordquist - 15 februari 2013 19:03

Ska handla mat nu, det blir lite pizza:) ska köpa godis oxå.

Märkte att ett inlägg som skulle publiceras idag på eftermiddagen inte hade gjort det men får undersöka saken sen när jag kommer hem:)

Av Isabella Nordquist - 15 februari 2013 13:17

Nu har jag looov! :) i löve it<3

Av Isabella Nordquist - 15 februari 2013 10:15

Idag blev det dåligt fredagstips, har inget tips som jag kan dela med mig men ni kan väl få veta att:


Hööks har 50 % rea på snygga märket Hv polo och även andra rea saker,  men dom har nya vår saker som är jättesnyggt!   Kolla deras sida här,  www.hooks.se


Horze har även massa rea och olika erbjudanden varje vecka! Kolla in på deras sida  www.horze.se




Bättre Fredagstips blir det näst vecka, lovar

   




Av Isabella Nordquist - 15 februari 2013 07:30

Då var det fredag, äntligen   Och vi har lov nästa vecka så massa tid med gullisarna och bara mysa! Långa uteritter ska det bli men jag ska oxå hinna med att vara med lite kompisar. 


Idag har vi bara 3 lektioner, tänker äta lunch i skolan och sen åker jag buss med cissi. Vi ska plugga hemma hos henne och hinner säkert med att göra nåt annat lite roligare än att bara plugga.  


När jag kommer hem igen ska båda mina hästar ridas   


Ni får ha en bra fredag och håll koll här på bloggen för uppdatering blir det!  



Av Isabella Nordquist - 14 februari 2013 22:30

.. att göra mera outfits, har fått fina kommentarer och läsare som tyckte om att jag gjorde olika tränings/tävlings outfit. Så ska göra lite mera såna   typ som denna....  



eller denna...  

Ridstövlarna saknas men jag hoppas att så småningom kanske dom kan bli mina ... 4999:- Jag sparar och sparar 


Måste oxå bli bättre på att lägga ut mera musik tips, jag tycker det är roligt att tipsa er som läser min blogg om saker så mera musik tips ska det bli! Fast just nu är det riktigt dåligt med låtar tycker jag, jag vill ju tipsa er om nån bra låt, inte bara nån som är ok. 


Jag ska oxå sortera  mina inlägg bättre och välja bland kategorierna, ifall nån ny kollar in på bloggen så ska det ju vara lätt att hitta inlägg om just den hästen eller om dom vill läsa om nåt tips m.m


Ska bättra mig på dom här sakerna... Är det nåt mer önskemål från er? 


 




Av Isabella Nordquist - 14 februari 2013 20:27

Idag har mina tankar gått till en speciell, nämligen min förra b-ponny Tina. Hon sitter hårt i mina tankar och i mitt hjärta, men känner att sakta börjar jag minnas stunderna vi hade istället för att sakna    


Nu vet ni vad mina tankar har tänkt på idag....


    



Förra året skärde jag ur ett hjärta från ett äpple till Tina, iår får mina nya stjärnor det  


Imorrn har jag vart utan Tina i 7 hela månader


Jag kan bara säga    -   Glad alla hjärtans dag Tina c.z    - 





                                                            


Puss på mina andra älsklingar, tiffy,preben, oboy. Love U all  


Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards