Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 19 februari 2013 21:27

nu är jag nyduschad, så skönt!  Idag blev det en lång o varm dusch. Hade musiken på högsta volym och stod o sjöng, jag sjöng riktigt högt oxå, hihi  


Har messat med olika personer hela kvällen. Jag o wilma ska ses imorrn på stan på förmiddagen en kort stund. Jag vill ha lite luft från gården och in till småstan     


Sen är det hem, fixa hästarna och tagga träning med preben kl. 18.00   Kanske kommer det film!


Det här blir troligen sista inlägget för idag. Ska upp tidigt imorrn så ska lägga mig tidigt.  Mer bloggning kommer imorn, det vet ni    

Av Isabella Nordquist - 19 februari 2013 17:15

Då var det dags för dag 3.  Idag är det om vilken som är min favoritdag. 


Ganska lätt att svara på den frågan... Min favoritdag är såklart Lördag!


Jag älskar lördagar, dvs för att dom flesta tävlingarna ligger på lördagarna men även för att det är liksom mitt i helgen. Dagen innan har vart en ganska lugn fredag och sen är man redo för en lördag med massa roligheter bara och man kan gå o lägga sig sent för man har hela söndagen på sig att sova ut och förbereda sig igen för skolan     


Så tycker jag, Vilken är er favoritdag?

 

 

 

Everything happens for a reason 

Av Isabella Nordquist - 19 februari 2013 15:57

Tiffy var spänd idag, och då menar jag mer spänd en vanligt.  Hon drog iväg en gång för hon blev rädd och sen hoppade hon till en massa gångar men hon fick röra på sig iaf. Tiffy slappnade av lite mer mot slutet och sprang lite lugnare så avslutade sen innan hon hann hitta på nåt annat.


Imorrn får hon vila och Preben ska hopptränas kl. 18                         

 

Det snöar massvis här så hästarna vill säkert in lite tidigare idag.

 

Här kommer det några bilder från dagens ridning:







Av Isabella Nordquist - 19 februari 2013 13:34

ursäkta att den är så hoppig men det var jättesvårt att filma samtidigt  


Av Isabella Nordquist - 19 februari 2013 12:07

Har mockat till alla hästarna nu, det gick fort så det som tog tid var att motionera oboy.


Han vart jätteglad när han fick springa av sig lite och han bockade o busade. Tror inte jag fick med på film när han bocka men när han galoppera fort, ja absolut! Så film kommer sen  


Efter han hade sprungit av sig så fick han nyklippt man o pannlugg och jag borstade han läänge. Oboy somnade nästan när jag klippte hans pannlugg och borstade den, gulle<3


Ska fixa filmen snart men först äta lite.


Det blåser massor så kommer nog vara en pigg o busig Tiffy!   


   


  


Av Isabella Nordquist - 19 februari 2013 09:54

Godmorgon!


Jag vaknade lite sent idag också men hästarna såg ut att vara nöjda iaf. Så nu är dom utsläppta.

Jag har tänkt att äta frulle nu och slappa i några minuter.  

Sen ska jag ut och mocka,fylla på hö, byta vatten m.m ja ni vet vad jag ska göra     Tiffy är den enda som ska ridas idag,hon får gå på banan. 

Oboy ska jag släppa ute på banan oxå så får han busa av sig. Han var pigg igår och ville gärna busa så kanske kommer den en film på en busig OŽboy? 



Imorn är det träning! Träning för Jane igen med preben men vi säger att vi ska hoppa i helgen så då tar vi bara några få språng. Vi skulle lika gärna kunnat hoppa någon annanstans men hindrena är ju framme där och så träffar vi ju Filippa     


 


Nån gång kanske jag ska fota min kanin oxå, det är så bra när det är ljust ute så det blir fina bilder:)



Av Isabella Nordquist - 18 februari 2013 21:00

Mammas tåg var försenat så ridningen blev senare fast det gjorde inte så mycket, jag klarade mig iaf    

Mamma följde med med Oboy och gick/sprang med han. Själv red jag Tiffy barbacka ute i mörkret. Vi skulle skritta lite längre idag och då fortsatte vi i allén och i allén spökar det alltid! Haha, alla hästar tycker det är riktigt läskigt att gå där.. Tiffy skulle vända och ställde sig smått, mest som småhopp. Tillslut så gick det men hon är lite småfjantig i skogen, det är därför vi måste ha sällskap av nån liten hjälte (OŽboy)     

Tiffy är så himla lätt i frambenen, om man tar i henne när hon inte vill så står hon på bakbenen. Fast om man är lugn o tar väldigt mjuk i munnen så hoppar hon mest upp lite i luften   Svårt att förklara men ni fattar nog..



Ska kolla vidare på Top Model Sverige nu, inte direkt mitt favoprogram men det duger väl   Det är ändå ganska kul, har skrattat i flera minuter åt att någon hette "yogi" och ingen visste hur man uttalade det så alla såg ut som frågetecken. 



Sen är min besöksstatistik på Topp just nu, besöksrekord idag för den här månaden. Hoppas ni som läser är här för att stanna! Kram på er som läser<3   



Åhh, jag saknar dig min älskling...<3





Av Isabella Nordquist - 18 februari 2013 18:31

Missa inte att Hööks har frifrakt fram tills den 20 feb. om 2 dagar så tillkommer frakten igen så passa på att kolla in på deras sida. Dom har fått så mycket fint nu till våren. Själv så väntar jag på min beställning som jag tror ska komma i slutet av vecka. Eller så kommer den ibörjan av nästa vecka  



Tiffy viskade till mig att hon ville ha ett nytt fleecé täcke. Jag hittade ett marinblått som hon kan få men det blir nästa gång vi är vid en hööks butik och kommer ihåg att ta plånboken med mig  


 


Jag gillar "tyget" som täcker spännena. Och dom vita detaljerna/strecken.

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards