Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 25 februari 2013 14:06


Då vare dags för en ny vecka. Har laddat batterierna under sportlovet så det känns ändå rätt ok att gå till skolan idag. Jag e trött som vanligt men piggnar väl till snart, får vi hoppas.

Matilda kom hem från Spanien igår... Jag skulle oxå velat åka dit, fast med hästarna.
Linda (heed) är ju också i Spanien men hon är där för att tävla. Hon skulle rida på stranden varje dag sa hon sist vi sågs... Jag vill oxå vara där! Lite avis är man..;)
Jag tror att Linda snart har tävlat klart och ska åka hem till kalla Sverige igen.

Idag har vi gympa första lektionen så mjukstartar lite fast ändå inte... ni fattar.
Sen har vi massa saker att göra i tyskan... Inte kul.

Men vi tar en dag i taget.
Inte stressa för mycket. Inte vara uppe för länge. Inte försova sig. Planera ordentligt & försöka vara 100% koncentrerad på lektionerna. Nja 99% räcker;)

Bara 5 veckor kvar till nästa lov.

Idag ska preben vila o bara bli ompysslad o gosas med.
Tiffy ska ridas på banan.
Oboy ska tricktränas lite.

Fick ett paket från hööks igår, eller vi fick det inte. Vi hade beställt därifrån så vi köpte lite saker. Stor skillnad på få o köpa. Vi köpte 2 par benskydd, bakbenskydd, stigläder, lindor.

Statistiken är på topp just nu! Det är jättekul och den går uppåt varje dag:)


Nu ska jag ut o släppa ut hästarna.

Ha det bra!

Jag uppdaterar er under dagen, som vanligt;)

Av Isabella Nordquist - 24 februari 2013 21:02

 

Av Isabella Nordquist - 24 februari 2013 19:15

Min mobil-


Jag har en svart iPhone 4 som är jättefiin! Spräckt baksida o allt... haha det är därför jag har skal på hela tiden    

 







Mina egendesignade skal är från bästa Caseapp ;)



 

  

     '


  

Av Isabella Nordquist - 24 februari 2013 16:49

Idag vaknade jag ganska sent. Mamma släppte ut hästarna åt mig. Sen skulle hästarna ridas. 


Tiffy gick vi ner till på åkern och skulle kolla om det gick att rida där men det gick inte:( Vi fick gå upp till banan istället och rida där. Där kunde hon slappna av lite och sprang så fint så!   Inte jättelätt att springa på banan för det är snö på den och lite små knöligt men alla 3 springer faktiskt ganska bra på den. 


 


Preben fick gå en lugn skrittur. Först red jag i skogen men märkte att  det hade vart vildsvin där så jag ville inte gå längre så vände hem igen, tyckte då att det blev en för kort sväng så skrittade en bit på vägen men fick vända för jag hade inga broddar... vände in på banan och skrittade där några varv och sen kom mamma och då fick hon fälja med o kolla på spåren för hon trodde inte att det var nåt spår av vildsvin   

Preben fick skritta ganska mkt. Lagom mycket. Sträcka på benen lite.  




Av Isabella Nordquist - 24 februari 2013 12:37

 


Tiffy är riden, nu är preben intagen och väntar på att få gå en mysig uteritt i skogen:)

Av Isabella Nordquist - 23 februari 2013 21:20

Här kommer filmen. Jag fick sätta dit en dålig låt för jag ville inte att man skulle höra mammas prat så det är bara att stänga av ljudet   




Av Isabella Nordquist - 23 februari 2013 18:16

Nu har jag samlat kraft som räcker ett tag till iaf o tillräcklig kraft för att skriva om hur det gick på tävlingen.

 

LC, 80 cm, så var han duktig. Vi kom bra på de flesta hinder men vi hade lite för lågt grundtempo. mitt fel. Och kom 2 utanför placering.  

 

LB, 90 cm, så var det en taggad preben. Han var lite orolig o röjig redan när mamma ledde han men inne på framridningen så var han jättesnäll. Trots att det var 8 st inne i ridhuset och det var total kaos så skötte han sig och lyssnade jättebra på mig  

Sen ska vi gå in på banan och mamma hjälper till att få in mig o preben på banan för han brukar dumma sig lite där. När vi kommer in på banan är det en annan tjej som hoppar och preben börjar då bocka/hoppa/kasta sig lite och vi välter hela starttidtagaren+ att vi hoppar in i hon som rider och hon tvingas att avbryta för preben o jag var i vägen  ;( 

 Jag får hjälp av en äldre tjej  att hålla i preben medans ryttaren innan mig hoppar klart. Hon fick hålla i han hårt när dom börja applådera för då vart han taggad...

  

Det vart lite rörigt i ut/insläppet och ryttaren innan mig hade börjat hoppa redan och ändå så var vi i tid, allt vart bara kaos så jag förstår lite att preben var som han var.


Sen inne på banan gick det bra, film kommer


Jag trillade inte av, så det var ju bra   jag fick en liten liten liten smäll på läppen av preben när han kastade sig men det gick bra. 


Ja, det händer alltid nåt roligt när man är med röjjar preben<3  


<3

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards