Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 21 februari 2013 10:15

ingen sovmorgon för mig idag heller. Jag fick släppa ut hästarna imorse och så hann jag med att mocka o fixa.


Imorn får jag sovmorgon, eller jag ska Ta sovmorgon.  Det är ändå lov och man måste vila ut sig lite på loven


Hinner inte med att blogga mer, jag ska göra iordning mig för om en timme åker vi till stockholm och vi ska vara där ända tills sent ikväll. Farfar o farmor hjälper oss att ta in och fodra så det är snällt av dom<3  


inställda inlägg kommer under dagen men annars blir det mobilbloggning.

Ha en bra torsdag 

 

Av Isabella Nordquist - 20 februari 2013 22:33


Hela kvällen har jag försökt ladda upp filmerna... det går inte! Det står att den laddas upp och 100% slutfört men sen händer det inget, förutom att datorn börjar lagga  Jättekonstigt men äsch, nu struntar jag i det. Jag försöker imon igen så kanske det går bättre. 

 

Jag som var så nöjd förra gången för det gick så bra att ladda upp filmerna och det gick verkligen jättefort, men idag går det inte alls :(

 

Somsagt, försöker igen imorn så kanske det går   

 

Jag ska vara vaken lite till och prata med mami o brorsan om hur vi ska göra imorrn. Vi skulle iväg på nåt men vi får se hur det går med det. 

 

Ha det bra<3  

Av Isabella Nordquist - 20 februari 2013 20:20

Hoppträningen gick bra. Inte direkt jättebra men det gick hyfsat ändå   Svårt att förklara men jag hoppade inte så många språng utan sparade lite på preben och kände mest igenom han så han kändes fräsch och det gjorde han verkligen. Hoppade av stort ibland och det är jag inte van vid så kom efter i sprången vissa gånger. Det finns verkligen hur många knappar som helst på den hästen men endå så är han så enkel. Driva, sitt upp, driva. 


Ska fixa med filmerna nu.     

Av Isabella Nordquist - 20 februari 2013 14:33


Hej!

Jag var hos wilma förut, vi spela guitarrhero en liten stund (?). Haha, det var första gången jag gjorde det och jag var verkligen urdålig på det... jaja... vi fick ett gott skratt iaf    Man kan ju inte va bra på allt.  Det var ju endå första gången jag spelade så kanske går det bättre nästa gång. 

Vi satt och lyssna på musik. Jag fick några låtar från henne som jag adda till min playlist.

Fika hann vi med att göra oxå, gott var de.


Vi hittade den här gamla låten, jag kommer ihåg att jag lyssnade på den jätte mkt för några år sen. Det var kul att kolla på gamla låtar och märka att man kan nästan exakt hela texten! Nästan lite läskigt...    

 

 

Idag är det träning för Jane. Jag ska hoppa med preben lite lätt bara. Ska bara kolla av att allt känns bra och stämmer. Troligtvis kommer vi hoppa lite linjer och bågar och då ska jag vara noga med att gå ut ordentligt i bågarna och inte slarva. Ibland lägger han huvudet på sned och blir då svårare att svänga. Annars känns det bra inför tävlingen. Ett bra flyt och bara underhålla galoppen ska väl inte vara så svårt att ha, eller?  


Det är ju Jane vi ska träna för så framridningen kommer bli SUPER! Jag ska göra många tempoväxlingar så han blir uppmärksam o alert.  Se till att få igenom böjningen och få han på yttertygeln.. men ungefär som ett vanligt ridpass.   


Det var lite om hur mitt upplägg kommer se ut.  

 


Fick en kommentar, ni önskar, jag fixar

 

Hej! 

Fin blogg du har :) Jag såg hur din kompis hade gjort med en story, kan inte du oxå göra en? Det vore jättekul.

Står dina hästar på halm och har dina hästar broddar?

Tacksam för svar, gärna i ett inlägg.

 


Hej!

Tack   

Jag kan försöka fixa nåt liknande inlägg. Har ju lovat att jag ska fixa det ni önskar så är väl nästan skyldig er det ;)

Mina hästar står på spån. Jag tycker det är mkt lättare att mocka i och har nästan alltid haft spån till alla hästar jag haft. Det är oxå fräschare tycker jag. Vad tycker ni, spån eller halm och varför? Jag vill veta.

 

Oboy har inga skor och alltså inga broddar, dom andra hästarna har broddar på fram när dom är i hagen. Sen broddar jag bak när jag ska ut och rida 

 

  

 

 

Statistiken är på topp, den ökar varje dag nu och det är riktigt roligt!   Tack till er som läser.

Av Isabella Nordquist - 20 februari 2013 14:15

     

Ni vet vad hon heter, ni vet vad hon har gjort, ni vet att jag tänker på henne....  hennes namn e Tina c.z<3


Av Isabella Nordquist - 20 februari 2013 09:45

Var ganska pigg idag, jag kom upp    ur sängen och sen vaknade jag till när jag var ute i stallet    

Hästarna är ute och jag har mockat,fyllt på hö m.m  Tänkte att det kunde vara smart att ha det gjort så slipper jag stressa innan träningen.   


Snart kommer snällaste farfar och ska skjutsa mig till stan, där ska jag möta upp wilma och prata lite med henne   Kommer bli kul att få träffa lite folk, imon åker jag till stockholm med wille o mamma så då blir det ännu mer folk  


Tror jag måste fixa mig nu innan det blir för sent.



                                                                                         

Av Isabella Nordquist - 20 februari 2013 08:15

Ska släppa ut hästarna nu,  vi hörs soon    

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards