Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 18 februari 2013 16:30


Dag 2  -   Min profilbild på Facebook  

Jaa det är min Facebook bild för tillfället  

Av Isabella Nordquist - 18 februari 2013 15:33

Preben var duktig idag. Jag red han på vägen och galopperade med han så gjorde han slut på lite energi. Han var lite bråkig ibörjan när vi skulle rida iväg för då ville han till dom andra hästarna som stog i hagen men efter lite prövningar om vem som var envisast kunde vi rida iväg    


Tiffy och oboy fixar jag ikväll.


Mockningen är klar,höpåsarna likaså.




Filippa gjorde ett inlägg på hennes blogg om hennes story, alltså vilka hästar hon haft m.m   Så kolla in på hennes blogg och läs där. tryck häääär

Jag tänkte härma lite om man får... fölåt filippa    har inget att göra så KANSKE gör jag ett ungefär likadant men vi får se.. 

Men kolla hennes blogg så blir hon jätteglad       



Bild på mig o filippa på nån skolavslutning.

Av Isabella Nordquist - 18 februari 2013 13:03


Bästa sättet att få ut vatten till hästarna i hagen är att dra det på en pulka, det går jättefort och man slipper bära tunga vattnet som man gör på sommaren    Hästarna vart så nöjda när dom fick lite vatten.


:(

Av Isabella Nordquist - 18 februari 2013 10:32

Jag försov mig idag... visst, det kanske inte va så farligt eftersom det är lov men jag skulle ju släppa ut hästarna! Så det var en lite små arg preben jag mötte imorse.  Jag tror att alla hästarna förlät mig när dom fick en godis   

Imon får jag vara snabbare upp på morgonen så hinner jag med att göra mer saker!   

Som morfar sa  " hoppas du vaknar tidigt fast det är lov så kan du vara ute och mocka häst bajs hela dagen".  Haha, morfar då  


Hann slänga i mig lite frukost innan jag satte mig vid datan så därför kom detta inlägg upp lite senare.  


Ska byta om nu till mina favvo kläder, nämligen ridkläder    hihi, preben ska ridas ut idag på vägen, det är bäst underlag att rida där så därför får det bli samma väg vi rider på. Preben blir nog glad bara han får komma ut och galoppa lite   


Ha en bra dag!   


Av Isabella Nordquist - 17 februari 2013 22:28

Jag har lov imorgon så ingen skola för mig inte, behöver inte gå o lägga mig så tdigt heller. höhö   Det här lovet var verkligen nödvändigt. Jag hade knappast orkat en hel vecka till utan detta lov kom i exakt rätt tid... 


Det här lovet är det 100 % fokus på hästarna och dom ska hållas igång med mycket uteritter eftersom jag hinner ut när det är ljust ute! Preben och jag älskar uteritter, springa fritt och bara busa  


Jag har ändrat lite med designen som ni säkert har sett. Jag tyckte det vart för mkt grått så nu slängde jag in lite mera lila/blå färg för att lysa upp bloggen lite. Får det en Hiss eller Diss av er?  Finns det några andra fel eller har ni nåt önskemål?  säg bara till! 


Tyckte ni om bilderna som jag tog imorse på Sara?    Hoppas det och släng in en liten kommentar kanske för varje kommentar uppskattas 


Film på en glad preben



 


Sov gott och ha det bra i skolan imorrn   hihi!



Av Isabella Nordquist - 17 februari 2013 18:52

Preben var jätteduktig idag, vi har inte tränat så mycket "dressyr" på senaste tiden utan det har varit mest uteritter och lite mer skoj ridning på banan. Jag tycker det är onödigt att kräva så mycket av hästen när underlaget är som det är, man kan ju inte påverka vädret tyvärr men det skulle verkligen vara skönt om deet kunde bli vår nu ! Jaja, åter till dagens ridpass.....   Jag träna mest på att han skulle ha egen motor och lyssna på mig och efter några ökningar o minskningar så lyssnade han och formen kommer då automatiskt när bakbenen kommer igång   Vi avslutade sen med kondition,  han blev lite varm och svettig så det var bra träning för han... sista varvet var tungt för han asså  



   



Tiffy var oxå fin, mest skritt och galopp blev det. Tiffy är så pigg nu när hon inte har sprungit på länge    Gjorde inget speciellt med henne utan hon fick mest röra på sig och göra av med lite energi! Hon var hyffsat rund o fin i formen men ibland försöker hon springa ifrån jobbet och blir lite ivrig... men det e lite kul oxå när hon har sån energi   

Av Isabella Nordquist - 17 februari 2013 17:30

Då kommer dag 1- min förebild. 


Min förebild måste ju då vara Rolf-Göran Bengtsson.

 

  Han är otroligt duktig och rider med så små o försiktiga hjälper så det knappast syns. Förra året vann han ju jerring-priset och det lyfte nog upp hela ridsporten.   Vissa killar inom ridsporten tycker jag klan rida lite tufft och ryckigt men Rolf-göran är exakt motsatsen.  Han är verkligen duktig,  därför är just han min förebild!  Och säkert förebild till en MASSA andra personer inom ridsporten.   

 

 

               



 


The king!

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

O´boy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards