Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 13 februari 2013 11:32

Onsdag idag, vi sitter på fritidsgården och spelar Uno:) hela 7 st spelar, jag, Wilma,Cissi,Ebba,Ellen,Matilda och Filippa.

Idag är det hoppträning för Jane, jättekul ska det bli. Mamma kanske filmar nåt så kanske läggs det upp på bloggen.

Av Isabella Nordquist - 13 februari 2013 07:19

Jag märkte att jag hade fått några frågar så tänkte svara på dem. Några frågor ställdes för jättelängesen men jag svarar på dom endå  


Hur länge har du ridit och var har du ridit?  Typ 9 år kanske, jag började nog när jag var runt 4 år på en shettisridskola med filippa och sen gick jag över till trosas ridskola.


När fick du din allra första egna häst?  2008, tror jag   när jag var 9 år.


Vad är det bästa med Oboy/Tiffy/Preben?  Med oboy så är det att han är så busig och söt! Och han älskar att löshoppas. Han är charmig !        Preben är för att han är som han är och blir så pigg på tävlingsbanan och endå så snäll att rida ut i skogen. Han är tyvärr lite ouppfostrad i hanteringen men det hör till hela preben.   Tiffy är det för hon är så himla snäll och hoppar nästan allt man styr på,  har även blivit fin i dressyren!  Gör inte heller nåt dumt och skulle inte ens ha en tanke att springa iväg eller mosa en mot väggen   

      

 

 

Vad är ditt bästa minne med någon av hästarna?   Hmmm... många bra minnen, svar kommer senare

 

 

Roligaste avramling? haha, det måste vart när jag var ensam hemma och skulle skritta en lugn sväng barbacka på Tina och hon kastade sig och blev rädd så då trillade jag av och fick gå vägen hem! Den avramlingen gjorde lagom ont och vad jag skratta när tina stog utanför stallet o beta och såg nöjd ut  

 

Allergisk mot nåt?  neeej, inget. Fast kanske är jag lite allergisk mot stavfel om man kan vara det, haha!

 

 

Vilken klubb tävlar du för och har du tävlat för nån annan klubb?   Jag tävlar för trosa vagnhärads ridklubb( trk) och innan tävlade jag för trosa rs (trs)
 
Har du gjort någon annnan sport än ridning? Nej det har jag inte,  eller jag körde lite cross när jag var liten    
 
Nu ska jag snart till skolan, bye bye
Av Isabella Nordquist - 12 februari 2013 20:14

Det snöar massor! Jag vill ha sommar så kan inte den här snön bara ta och försvinna.... jag vill ha 30 grader varmt och kunna bada i en varm pool och äta glass utan att frysa ihjäl    


Det snöade massor när jag red preben idag men det var bara bra för då blev han pigg och lite busig,hihi. Jag red han på banan och han fick lyfta på benen mycket eftersom det är så mycket snö. När jag kom in var hela min hjälm vit och hade ett tjockt lager av snö på skärmen. Kunde inte göra så jättemycket övningar utan det vart mest avbrott, fattningar, serpentiner och kolla så han lyssnade   Han var en duktig kille, min lilla prins<3 



Imorrn är det hoppträning för Jane. Det var verkligen längesen jag träna för henne så ska bli kul! Hoppas att preben är pigg o glad oxå.


 



juste, Tiffy är FRISK,  HALTFRI,   HEL,   INTE TRASIG eller vad man nu ska kalla det. Vi ska sätta igång henne lugnt och försiktigt och spara på hennes ben. Bara tävla dom tävlingar jag tycker är viktiga och inte slita på benen.  Så småningom kan vi kanske komma ut på hopptävlingar men hon ska vara frisk och helt igång innan det.  

Av Isabella Nordquist - 12 februari 2013 19:28

fina prinsen var så fin idag! Jag ska bara göra klart matten sen kommer det mer update!      

Av Isabella Nordquist - 12 februari 2013 16:18

Tiffy är nu frisk och halt fri, ska sättas igång lugnt och fint så att benen håller!  



 


Snart är vi ute på tävlingsbanan igen och busar, det är jag säker på!<3

Av Isabella Nordquist - 12 februari 2013 16:13

Idag ska preben ridas, han får springa i snön på banan och lyfta lite extra på benen  Mamma hade mockat åt mig idag så ska bara rida.


Mamma o tiffy väntar just nu på att tiffy ska göra böjprov, håller alla tummar och tår för att hon är frisk och kan sättas igång snart. Det är bara att vänta och se..


Har läxor idag igen som måste göras. Jag fick ta hem en bilduppgift oxå bara för att jag är så seg när jag ritar 


Hörs senare!    

Av Isabella Nordquist - 12 februari 2013 15:35

Fick fika för att våran handledare hade fyllt år, grattis Kikki och tack för fikat;)

Av Isabella Nordquist - 12 februari 2013 11:48

Har lunch rast nu, vi fick håltimme på engelskan:)
Vid 2 åker tiffy och mamma till veterinären, jag fick inte följa med den här gången.

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards