Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 14 februari 2013 20:05

Hade så ont i huvudet så jag fick gå in igen. Jag gick bara ut och tog in hästarna som var hel galna. Oboy rymde och sprang utanför hagen på vägen och bockade massor och dom andra hästarna sprang i hagen flera varv och busade så dom fick lite motion trots att jag var tvungen att gå in och lägga mig.... Jag har sovit fram tills nu och mår bättre men hästarna får somsagt vila.  Jag fattar inte varför jag får ont i huvudet så ofta Det liksom trycker i hela mitt huvud och blir lite yr när det blir för snabba vändningar.



Hästarna fick iallafall extra godis och morötter så dom blev nöjda!  


Du är såå häftig, jag ler inombords när jag ser på bilderna<3 Du har gått rätt in i hjärtat på mig! 

Av Isabella Nordquist - 14 februari 2013 17:09

Idag fick jag redovisa min No uppgift men jag fick göra det själv! fyyy   Jag gillar verkligen inte att prata inför klassen och så börjar jag prata jättefort och tyst.... menmen

Jag lämnade in gympa träningsprogrammet idag oxå så då var det klart.


Då är det bara imorrn kvar och sen är det lov! Väldigt kort dag så det blir bra.


Jag har lite ont i huvudet idag faktiskt, inte bra. Vi får hoppas att det blir bättre. Vilar lite ikväll så kanske jag kommer upp i tid imorrn.


Jag har redan mockat och det är jätteskönt att mocka på direkten när jag kommer hem för då har man det roligaste kvar sen,att rida. Idag är det tiffy som ska få motioneras och preben ska få sträcka på benen genom en liten skritt tur.   


Hörs senare..  


Powerponni<3

Av Isabella Nordquist - 14 februari 2013 08:25

Idag är det alla hjärtans dag, eller vanlig torsdag;)

Hoppas ni gör något lite extra snällt, själv kommer jag ge många äpplen till mina älsklingar<3

Av Isabella Nordquist - 13 februari 2013 22:10

Fick en tidig alla <3 dag present av pappa, han ska bort imorrn så fick presenten idag. Jag fick några örhängen, dom ska jag använda mkt!


Tack snälla papi     


Tack igen<3


godnatt everybody

Av Isabella Nordquist - 13 februari 2013 21:01

Hittade ännu mer frågor, jag är dålig på att svara men kommer några svar nu och hoppas ni som frågat är nöjda med svaren  


*Hur många gånger har du trillat av? Måååånnggaaaaaaaa gånger... 


* Har du något syskon? 

Ja, en storebrorsa.       


*Hur många rosetter har du? 

Har ingen koll men kanske runt  90 st.


* Lyssnar du på musik ofta?

Jaa hela tiden nästan, i stallet, i skolan, i bilen, vid datan... överallt


*Är du dålig förlorare? 

Hihi, skulle vilja svara nej på den frågan men måste nog svara JA. Om det är nåt spel eller annat som man ska tävla i och det går dåligt så blir jag liiite arg  ....


*Ska du åka till guldsporrarna iår? 

Vet inte om jag har nån häst då men jag o preben kanske kan åka dit, vi får se.


*Har du bra betyg? 

Nja sådär. Inget F  men kommer gå och höja betygen ganska mycket.


* Var har du köpt ditt skal ifrån, det där med dig o tina på?  tror du tänker på mitt mobilskal, eller? Jag har köpt det från Caseapp.  


* Vart fick du ditt hästintresse från och liksom vem var det som kom på att du skulle börja rida? Min mamma har ridit och tävlat när hon var liten och hållit på mycket med hästar så det var väl hon som tog med mig till stallet. 

  


This or that

Ponni/häst- älskar ponnisar<3

dressyr/hoppning

preben/tiffy/oboy- man väljer inte bland sina hästar  

sommar/vinter

glass/godis

cola/fanta


SKA bli bättre på att svara på era frågor fortare. Lovar.


 



Av Isabella Nordquist - 13 februari 2013 20:25

Hoppträningen gick jättebra, preben var pigg och glad som vanligt   Hoppade mest bana och linjer. Jag var mycket mjukare i handen och störde inte preben utan red mest på framåt och såg till att han hade en bra galopp sen fick han sköta resten själv....nästan...  


Jag gillar att träna för jane, hon har inte lika komplicerade övningar utan mest att man får hitta jämn takt och ett flyt!  På majas träningar är det mera "ovanliga" och svårare övningar och det är jättebra oxå men ibland måste man känna att allt stämmer och inte kräva mer än nödvändigt.  


Det här året, 2013, kommer jag med både Tiffy och Preben träna för både Maja och Jane. Dom 2 tränarna har olika sätt att lära ut och båda ser olika saker som man kan behöva öva lite till på så att träna för dom båda 2 kommer bli super!  


Jane tyckte att preben hade blivit mycket finare och att han hade fått bättre galopp o att han var som en annan häst sa hon tillochmed. På ett positivt sätt menade hon såklart. Jag tränade för henne för nåt halvår sen och Jane tyckte att jag hade jobbat bra med han under vintern.  


Blev inga filmer eller bilder för både mami och jag glömde mobilerna.... 


Ni får en film från södertäljes pay and jump istället  


<3

Av Isabella Nordquist - 13 februari 2013 16:09

Hemma från ännu en dag i skolan, onsdagar är så sega! inget kul som händer förutom att man får träffa kompisar   Snart är veckan slut och då får vi lov, en hel vecka skolfri + att jag har tävling med preben i norrköping helgen på lovet.   


Imorrn är det alla <3 dag, eller bara vanlig torsdag för mig. Och ikväll är det hoppträning så måste ut till stallet, mocka,fylla på hö, sopa, borsta och allt annat som ska göras. bråttom bråttom, Hejdå  


Jag var jättenära att tappa mobilen i toan! haha den trilla ur fickan och sen några centimeter ifrån toaletten. Liten hjärtattack   

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

O´boy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards