Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 7 februari 2013 18:00

Saknar sommarn, saknar falsterbo, saknar den stora gräsbanan och shoppingen! Take me back, hoppas verkligen vi kan åka dit i sommar  

Kommer bilder därifrån, tror det var 2-3 år sen vi var där

             

 

åhhh vill dit Nu, på en gång!   

Av Isabella Nordquist - 7 februari 2013 16:20

Torsdagar är sämsta dagen på hela veckan. hatar dom, dom är så himla seega!  Nu är torsdagen iallafall över, eller skoldagen är över. Slapp ha redovisning i både gympan och NO, gympaläraren var sjuk och Kevin var oxå sjuk som jag gör grupparbetet i No med.


Igår red jag med båda hästarna i ridhuset, tiffy blev det bara lite galopp o lite trav. Preben var duktig och fick bra energi från början men han ville inte riktigt ställa igenom till vänster så mamma kom på lite bra knep som att jag skulle ta in baken på han och vilken skillnad det blev!    Mycket bättre


Idag ska tiffy gå på banan, jag hoppas iaf att det går att rida där. Det har kommit mycket snö så borde inte vara så halt. Bara ställa in ifall hon skulle halka. Jag broddar henne och sen hoppas vi att det går bra!

 

Preben har sin vilodag idag.

 

Nu ska jag skynda mig ut och rida tifflan      

 

 

Av Isabella Nordquist - 7 februari 2013 08:05

Näst sista dagen i skolan nu då! Tiffy ska gå på banan idag, Hon var duktig igår:)

Av Isabella Nordquist - 6 februari 2013 23:32

När jag är trött går det Inge bra! Hela inlägget raderades nu men måste sova godnatt:)

Av Isabella Nordquist - 6 februari 2013 17:43

..blir det ridhuset med båda hästarna. äntligen ska jag få rida tiffy igen   väntar bara på min mami som måste komme hem först för jag har ju inge körkort.....          Preben hittar jag på nåt med och tiffy ska endast skritta o galoppera.  På tisdag ska vi åka till kliniken med henne. då får vi hålla tummarna för att vi får klartecken att hon är frisk så vi kan sätta igång henne försiktigt.  

Av Isabella Nordquist - 6 februari 2013 17:01

Det har varit riktigt snöoväder idag, från morgonen tills nu och kommer säkert fortsätta ett tag till. 


Skolan var så seeg.  jaja.  

Direkt när jag kom hem så mockade jag åt hästarna, dom fick så fint i stallet    Sen fick dom komma in för dom var ganska blöta. Hästarna tyckte iaf om att komma in,  fick lite extra godis i krubban.  


Hur många ponnysar/hästar har du?


Jag har 1 egen häst, oboy.  Sen lånar jag 2 hästar, preben o tiffy.  Båda 2 är c-ponnysar

 

Hur många hästar tävlar du med?


Tävlar just nu bara med preben, hoppning och dressyr.     Tiffy är halt så henne tävlar jag inte med nu men vi hoppas att vi kommer igång snart. På tisdag ska vi åka på återbesök  

 

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards