Bellaaaasblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Nordquist - 26 februari 2013 10:27

Fick en 5 min paus, skönt;)

Jag är jättehungrig! Hoppas det är god mat...

Av Isabella Nordquist - 26 februari 2013 07:23

Idag var jag vaken strax efter 7. Vaknade 10 i för första alarmet gick då och sen tog det en kvart innan jag kom upp ur sängen   Det var endå bra gjort av mig!  

Så nu fick jag lite extra tid till att blogga.


Just nu är det -16 ute... fy vad kallt. Hästarna hoppas jag överlever den här kylan idag. Det är kallt för dom oxå men jag släpper ut dom som vanligt så kanske dom kan få komma in lite tidigare. 


Båda hästarna ska ridas i ridhuset ikväll, sen ska jag plugga på matten (om det går) och tyskan. Mest tyska.

Igår fick vi tillbaka engelska proven. Jag fick ett c+ i det  haha, det var bra va?


 

Prinsen<3  Som på bilden ovanför drar in/ner huvudet lite väl mkt...


Av Isabella Nordquist - 25 februari 2013 21:36

Jag hann inte släppa oboy på banan idag för tiffy o allt annat tog lite för lång tid. Men mest tiffy var det som gick över tiden  

Red henne i 50 minuter men då hon höll på att tramsa i 30 min av passet. Eftersom det hade hunnit blivit mörkt så tycker hon ju alltid att det är läskigt i ena hörnet och på ena långsidan. Så tiffy ställde sig, hoppa, fick lite panik ibland när jag sa till henne... Jag fick hålla på att försöka övertala henne i dom där 30 min och sen kom mamma hem och det räckte med att hon ställde sig i det "läskiga" hörnet så skötte sig tiffy o låtsades som inget hänt... Lite surt att man kämpat i flera min och sen kommer mamma o bara ställer sig där så springer tiffy så fint. 

Det var väl tur att mamma kom så att vi kunde avsluta passet på ett bra sätt    

Av Isabella Nordquist - 25 februari 2013 21:32

Matilda var ju somsagt i spanien på lovet... Vet ni. Då köpte hon ett halsband till mig!  Så snäll hon är:D

Tack fina Matilda<3  

Tack igen<3 


Av Isabella Nordquist - 25 februari 2013 20:59

Den här bilden gör mig glad... så perfekt i allt,     iaf Tina.  Hon har öronen lagom mkt framåt o ser så där gullig ut som bara hon kan.  Fin bakrund är det också. 


Bilden togs några timmar innan Tina åkte hem till ägaren ...  

Löve u<3

Av Isabella Nordquist - 25 februari 2013 18:40

Bella uppdaterar er snart...hon måste fixa mat... äta maten ... vara social...sen kommer hon till er   //preben   

 

Av Isabella Nordquist - 25 februari 2013 15:19

Nu är skolan klar, den gick fort idag. eller inte så fort men vi hade enkla lektioner så det var lagom start på veckan. Fick en liten chock när matteläraren sa att vi skulle ha prov imorgon. Alla bara... vaa?   hihi. Vi flyttade fram det tills på torsdag istället och kommande lektioner ska vi repetera. 


Det är lov om en månad och en dag, påsklov! 


Nu ska hästarna få lite lunch o jag ska in, byta om till ridkläder o sen ska tiffy ridas. 

Jag ska mocka oxå, mocka, packa hö, sopa,borsta & pussa på preben!  

Om jag hinner ska jag släppa OŽboy på banan så får han springa av sig.


Vet att inlägget som skulle vara uppe på bloggen imorse, kom typ vid 13 men det fick gå endå;)  



     

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards