Bellaaaasblogg

Alla inlägg under december 2012

Av Isabella Nordquist - 8 december 2012 16:27

Blev en lång uteritt med mamma och tiffy bakom oss.  Mest skritt men även galopp och trav. 

Preben fick lite styltor men det gick bra annars.

Vi mötte 2 söta och lite äckliga möss   Dom skuttade över vägen och gömde sig under snön,tur att jag satt på preben och vi kunde gå förbi fort.

Håller på med en jul header,2:a advent idag jue,eller imorrn:D

färska bilder från dagen!  


             

Av Isabella Nordquist - 8 december 2012 12:13

KOLLA så söt hon e!    

Av Isabella Nordquist - 8 december 2012 10:49

Hej!

kollar på nyhetsmorgon,Awa var tydligen där och gästade dom:) Käkade en lyxig frukost idag och ska gå ut till stallet på förmiddagen som snart har passerat    Åker upp till granngården imorrn för att köpa sulor och nya broddar. Idag blir det en uteritt med prebusen.


Idag är filippa iväg och tävlar med sin lilla b-ponny dennis. Hon har åkt ända till manntorp! jag håller tummarna för henne och hoppas att det går bra. (det är sista tävlingen för henne och dennis  )


 

Av Isabella Nordquist - 7 december 2012 21:55

NU sitter jag här i pausen av x factor och tänker på vad jag vill ha i julklapp.

bara 17 dagar kvar så dags att släkten får reda på vad man önskar sig.

 Jag kan inte bestämma mig,ena sekunden kommer jag på massa men då kommer jag inte ihåg det. irriterande.

Jag vet bara att jag vill ha en ny  ridkavaj, och tävlingsschabrak till tifflan och preben. Fast det vill jag ju bestämma själv eftersom man är lite petig med utrustning och färger    Jag har allt just nu som är nödvändigt t.ex täcken och grimmor m.m. 

Jag tycker det är otroligt svårt att hitta schabrak nuför tiden, snygga schabrak med inte för mkt saker på utan jag vill ha ett ljusblått rent o fint schabrak med luva till och några fina benskydd.  tydligen är det NÄSTAN omöjligt;)



 den stora X-factor Finale ikväll,missa inte det. Otroligt skönt med helg! slippa allt tänkande på mattetal, tyska gramatik, svenska berättelser och långtråkiga NO lektioner. Bara göra det JAG vill och mysa med hästarna  



 

mamma & söta katten



Fråga/kommentar:

Hej!

Fin blogg du har:)

undrar bara om du kollar på x-factor och isåfall vilken du hejjar på?


Hej!

tack tack:) Jag kollar på x-factor om jag hinner och är inne men har kollat ganska mkt faktiskt! Jag tyckte Malcolm var BÄST men eftersom han blev utröstad så tycker jag awa tror jag;)

 

Av Isabella Nordquist - 7 december 2012 20:53

Idag har det blivit snabba inlägg så tänkte skriva lite mer om hur min fredag har sett ut. 

Vi fick håltimme andra lektionen och sista lektionen så jag slutade kvart över 11!  SUPER!

sen följde filippa med mig hem och vi dansade först, det är jättesvårt att komma på egna danssteg och välja rätt låt och allting.

sen gick vi ut och åkte pulka i vår otroligt branta backe och shit vad vi skrek! DET gick fort-- höhö

så åkte filippa hem och jag fixa med preben så åkte vi till hunga! 

travade lite bommar och hoppade några språng! DUKTIG PREBEN!  

nee nu ska jag äta,känner mig lite hungrig såhär strax över 9        

Av Isabella Nordquist - 7 december 2012 20:32

Åker hemåt från träningen

Av Isabella Nordquist - 7 december 2012 14:51

Uppdaterar er sen!

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards