Bellaaaasblogg

Alla inlägg under december 2012

Av Isabella Nordquist - 9 december 2012 20:04

Ny vecka nu då! nya tag och nya saker som ska fixas,MERA snö förhoppningsvis så att man någon gång kan få en riktig julig jul. Sån jul som man ser på TV   Måste julpynta mera nästa helg,tomtar ska upp,både inne och i stallet, ljusstakar måste man ju ha oxå.  Granris utanför dörren oxh såklart en julgran med massa fina julkulor på och belysning, en MASSA paket under. Så det ska fixxas nästa helg tror jag.  

Den här veckan händer det inte så jättemkt skojj.  Klippning imorrn för mig hos frisören kl. 16.30 så preben får vila. dummaste tiden de där för jag hinner inte hem utan får hitte på nåt med filippa eller annan kompis!   Preben ska hållas igång så tror jag att han kanske får nån vila efter julen och när jullovet är slut för på lovet har man all tid i världen att rida,inga läxor eller skola som tar tiden från en. Ska kanske ha nån träning och låtsas tävling vi i klubben på Jullovet så bäst att preben är i superform  

Vi får se om våran engelska och mattelärare är i skolan imorrn,hon har vart sjuk i nästan 3 veckor så det var längesen vi hade en BRA lektion och vi har kommit lite efter i skolan och läxorna. Det är faktiskt lärarens fel.  

Imorrn har jag gympa och då ska man visa upp nåt test. PÅ 2 minuter ska man göra kullerbytta,hänga i ringar och hoppa bock så det ska jag nog hinna göra:)  

Hittade ett jättefiint schabrak förut när jag satt och kollade runt lite så det SKA jag köpa. 

Ganska lugn vecka ändå tycker jag.

Skönt att vi har köpt nya vassa broddar och sulor så får maria komma och slå på dom så kan man rida ut bättre.


Vi har bestämt att först kommer mina småkusiner ner till oss på själva julafton och sen åker vi till farmor och farfar och firar tillsammans med dom:D  

ska hoppa in i duschen nu och packa tills imorrn OCH försöka gå och lägga mig tidigare än vanligt så jag kommer upp någon gång imorrn,


    


finaste prinsen.

Av Isabella Nordquist - 9 december 2012 19:41

Hej!

Det önskades bilder och filmer på tifflan så här kommer det:                        


Debut LA, 1 år sedan.

  


Ganska gamla bilder eftesom hon är halt just nu men bättre än inget;)

Av Isabella Nordquist - 9 december 2012 16:58

Hej!

direkt efter ridpasset med preben stack mamma och jag till södertälje för att handla broddar,sulor,krafft och hästgodis. på hemvägen stannade vi vid tullgarns slott,dom hade julmarknad där i gamla stallet så då köpte vi brända mandlar!  gott.

blev inge nya skor idag för mig,det blir nån annan dag. 

Nu har alla i familjen druckit årets första glögg    


Helgerna går så himla fort! Det är inte kul...  Tycker ändå jag har hunnit med mkt. Städat garderoben, pyntat, ridit, städat lite till!


Preben var superfin idag. Han fick mkt extra energi när tiffy rymde och sprang förbi banan så då började han bocka och hoppa men sen övertalade jag han och fick ihop han väldigt fint med mkt tramp från bakbenen    

                          

Av Isabella Nordquist - 9 december 2012 14:05

Preben var jätte fin idag:D nu åker jag till södertälje              

Av Isabella Nordquist - 9 december 2012 11:53

Oboy springer upp till hagen löst nu,utan grimma eller annat. Duktig kille      

Av Isabella Nordquist - 9 december 2012 10:36

  Usch så kallt det är. -15 grader. 
Vårat vatten har frusit här inne i huset igen så hästarna är inne för att hålla värmen i stallet men dom ska ut alldeles strax. Måste bara äta upp frukosten först ;)
Idag blir det nog lite julrensning och städning. Kanske åker mammi och jag och köper skor.   

Av Isabella Nordquist - 8 december 2012 20:47

Hej!

kollar på så mycket bättre och det är Darins dag idag    Han sjunger bra men inte jätte bra,hehe.

Vi käkade kycklingtacos,mumsigt.  Var ute och pussade på alla hästarna förut! Så söööta. Och glada som solstrålar 

Jag städar och rensar min garderob oxå,slänger och hittar urgamla kläder som är alldeles för små.    


Av Isabella Nordquist - 8 december 2012 18:34

  Håller på och fixar och grejar en massa med ritningar och julpyssel o önskelistor. Tvätten ska vikas nu så
Back to work:)



Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards