Bellaaaasblogg

Alla inlägg under december 2012

Av Isabella Nordquist - 14 december 2012 15:12

Hej !
Är på stan och har köpt lite julklappar men nu väntar jag på farfar så Ska vi åka hem och fixa med hästarna och preben ska ridas på banan:)

Av Isabella Nordquist - 14 december 2012 09:15

Fick äta frukost på gården idag, vaknade vid 5 i 8 så då hann jag inte!
Följer med Filippa, vi ska se om vi hittar nåt roligt på stan.:)

Av Isabella Nordquist - 13 december 2012 17:40

Eftersom det är bästa dagen på veckan idag,fredag! Så tänkte jag att vi går bakåt i tiden och ser vad jag har haft för hästar. Har länge fått önskemål av sånt men aldrig blivit av men nu så...  


Jag började min "tävlingskarriär" på en liten b-ponny som var ridskolans häst.  Jag började i hoppgrupp på han och hann bara ut på ca. 3 tävlingar. Putte som var hans namn var en av dom snällaste hästen jag har haft. Han gjorde inte mer än han behövde och med hjälp av han fick jag väldigt bra balans för alla stopp som han gjorde   Vi hoppade LD och LC men var oxå med på ganska många blåbärshoppningar och hallondressyrer.Jag hade han ändå tills jag var 9 år och sen slutade jag på ridskola.

Han var inte den sötaste men absolut den charmigaste    


När jag var 9 år så fick jag min första häst Captain Pica som var en irländsk import och vi trodde att han skulle bli en perfekt första häst och ha en massa kul. Men det blev tvärtom. Han bockade så fort han landade efter hindret eller bara om man galopperade något varv. Eftersom jag var så liten och inte så tuff så blev jag rädd och vi sålde iväg han genom försäljningsstall. Vi var med på någon hallondressyr och då var han duktig men bockade oxå av mig på 2 av dom dressyrtävlingarna. Med tidigare ägare hade han gått lb hoppning och lb dressyr tror jag. Nu har han det bra hos en annan ägare.    


Någon vecka efter det hämtade jag hem tina,den fina b-ponnyn som jag tävlade LA med i dressyr och LC i hoppning. Ni vet säkert redan MYCKET om henne så finns inte mkt mer att säga. Hon är kvar i mitt hjärta föralltid!

hoppas du har det bra

för jag saknar dig varje dag  

           



Samtidigt som jag hade henne så fick jag låna en häst vid namnet Tiffy. Tiffy är en väldigt snäll c-ponny som nästan alltid gör rätt och älskar att hoppa!:) Vi hoppar LA men under våren ska vi försöka debutera msvb. (110 cm)

tiffy har gått på ridskola förut men innan jag fick hem henne hade hon stått i över 1 år pga fång och annan benskada.      


I somras lånade jag en liten b-ponny som bara är 4 år. Han utbildade jag lite och han har nu fått en ny ägare och det verkar gå bra:D Phoenix är en väldigt snäll barnponny och gosigaste hästen att hålla på med!    


Sen har vi preben. Han är en 13 årig c-ponny med den sötaste personligheteten. Han har jag haft i ett halvår ungefär nu och vi har kommit ut på några tävlingar men inte så många,det blir mer i vår        


ha en bra fredag!:)

Av Isabella Nordquist - 13 december 2012 17:32

Trots lucia och fika i skolan så har det varit en seg dag, minst sagt! Torsdagar är nog den värsta dagen. Men nu är den över iallafall. Jag mockade till hästarna direkt efter skolan så dom kunde gå in till fina o rena boxar. 

På lördag åker jag och mamma till Berga och då ska maria sko hästarna,vi vill ha på dom där sulorna så fort som det går nu för det är otroligt svårt att rida utan dom   

Ska beställa tröjja från Gina idag och lite mer saker;)  


Så himla fin prinsen är,går bara bättre och bättre för varje pass  

Av Isabella Nordquist - 13 december 2012 09:30

Hej!
Äter lite lucia fika på fritidsgården, försöker få i mig 2 pepparkakor och lussebulle, är helt mätt;) höhö
11 dagar kvar till jul!

Av Isabella Nordquist - 13 december 2012 07:22

Godmorgon!
Det är lucia på tvåan. Vaknade nyss och tänkte mest kika in här för att kolla in hur ni har det;)
Det är lucia framträdande i skolan direkt på morgonen!

Av Isabella Nordquist - 12 december 2012 21:42

Hej!

Har avrt ute och kvällsfodrat hästarna nu.

Preben var jättefin idag när jag red,han flyttar hganska lätt för skänkeln och jag tror att han går bättre med gummibettet   Preben är välriden från grunden,det märker man.

Mamma tjatar om datan så måste gå;) 

 You have to like your self//Preben



Av Isabella Nordquist - 12 december 2012 18:08

Preben är redo, borstad och fin. Höpåsarna är påfyllda och boxarna är rena. Hästarna är intagna och kraften oxå påfylld:) bara ridningen kvar nu, skjutsen är ännu inte här så det är det vi väntar på.
Vi har fått fin krans på stalldörrren!

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards