Bellaaaasblogg

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella Nordquist - 8 november 2012 15:39

Hej!
Fysik provet gick bra, jag skrev tre fulla papper och försökte att få lite + poäng ;)
Imorrn har vi matte prov
Stackars hästarna som får stå ute i regnet:(
Men är hemma snart

Av Isabella Nordquist - 8 november 2012 08:12

Är påväg till skolan.
Jag pluggade fysik nu på morgonen sp vi får hoppas jag kommer ihåg nåt;)

Hästarna ställde sig under träden när dom kom ut i hagen, det regnar massor.

Av Isabella Nordquist - 7 november 2012 22:45

..var jättefin idag på träningen:)
Lite ovan med hans hoppteknik men det blir bättre ,var ju faktiskt första gången vi tränade för Jane!

Men han lyssnade och vi hoppade linjer,bockar ,kombination och bana sen på slutet:)
Vi skulle öva ännu mera kondition , öka o minska galoppen, cavaletti så han får mer styrka
Öronen var spetsade framåt hela passet o jag tyckte vi hade bra språng nu inför söndag:)

Han vart jättesvettig så verkligen dags att klippa han.

Filippa o Ellen (hon som red tiffy en gång ) ska oxå till nyköping o tävla på söndag ,super kul!

Gonatti

Av Isabella Nordquist - 7 november 2012 22:28

Pluggar fysik,hörs senare :)
(Preben var jättefin)

Av Isabella Nordquist - 7 november 2012 17:32

Jag Packar,borstar,mockar,fyller på Hö och byter vatten

Ska åka till Jane snart o träna med preben :)
Han verkar taggad!

Hade inget batteri på telefonen så då blev det inget inlägg men sånt händer ;)

Jag har prov imorrn på kemi och fysik så så fort jag kommer hem ska jag plugga

Vi fick spela keyboard på musiken idag och lära oss ackord,var faktiskt riktigt kul:)
Nu ska jag återgå till arbetet ;)

Av Isabella Nordquist - 6 november 2012 19:27


Nätet har slutat fungera så jag kunde inte blogga men tydligen så gick det nu.
Konstigt....


Tiffy var ovanligt mjuk och rund från första början av passet!
fast hon sparka i höger galoppen, jag kom åt henne så att det blev jobbigt tyckte hon och då måste man ju protestera ;)

Preben reds ut på vägen och lite trav o galopp:)
han tyckte det var super roligt och lite busig var han!

Ikväll är det lugn kväll, nåt mattetal ska göras fast sen är det lugnt.
Hästarna gick fort idag,jag var klar redan 17.56 ;)
vi fick håltimme sista lektionen.

Av Isabella Nordquist - 6 november 2012 18:40

Hiss:
Bloggplatsens app,man kan göra allt man behöver och det går fort om man har bråttom;)

Diss:
Det går SAKTA att lägga upp filmer

Av Isabella Nordquist - 6 november 2012 08:07

Är snart på skolan,hästarna är ute och alla rullade sig i leran och verkligen försökte få in leran i pälsen;)

Det är bara 2 grader ute nu,usch så kallt

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards