Bellaaaasblogg

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella Nordquist - 5 november 2012 20:10

Preben var duktig men liite liite lat;)
Men han var jättefin i vänster galoppen,högra är svårare för där skjuter han ut bogen o böjer huvudet.
Men annars var han fin.
Jag fick lite hjälp av mamma ibörjan eftersom han har stått, fast busat med Oboy ihagen och på banan har han gjort;)
Det blir hårdträning för preben den här veckan, förhoppningsvis blir det hoppträning för Jane på onsdag!

Tiffy o Oboy fick vila idag

Åkte buss hem från skolan idag,första gången!!! Men det gick bra

Av Isabella Nordquist - 5 november 2012 19:51

Mamma kom hem med 2 fina o gosiga
Scarfer/halsdukar till mig!
Perfekt nu på vintern när det är så kallt!
En grå o vinröd scarf från Gina tror jag:)
Tack tack mamma!!

Av Isabella Nordquist - 5 november 2012 15:32

Hej!
Sitter på bussen nu,första gången jag åker buss hem:)

Av Isabella Nordquist - 5 november 2012 13:27

ĄHola amigos! żQue tal?
Det här är Wilma, Bellas buddy! ;)
Just nu sitter vi osociala aliens och väntar på att NO lektionen ska börja! :/
Varför kan vi inte sluta nu?!?!? Kan någon komma och rädda mig från denna tortyrskola? Plz?!? Ha det gött.

Av Isabella Nordquist - 4 november 2012 20:44

Har kollat på solsidan,haha, dom är så roliga! nu kollar jag på Hälsoresan, oxå jätte roligt program!!


 

 Solsidan  &  Hälsoresan

 

 


Det är tävling i Nyköping på Söndag med preben,nu var det längesen så han kommer nog vara taggad!!:D

Hyfsat många starter var det ändå tycker jag, roligt!     Längtar redan.....  

 

Ska ta fram lite kläder till imorrn o packa väskan för då kan jag sova liite längre.  Eller kolla på tv längre.

 Har prov  i fysik IGEN på onsdag. Inte schysst att ha det så tidigt när vi har haft lov,gillar inte NO alls men skönt att ha det arbetsområdet klart!

Ska fixa papper och se vad provet handlar om och sen plugga massor imorrn och på tisdag  och kanske lite på onsdag;)

 

Godnatt sålänge. tror detta blir sista inlägget för idag.

Av Isabella Nordquist - 4 november 2012 20:08

Är hemma nu. Jätte skönt, åkte så fort vi hade hoppat klart.


Det gick inge bra,vi vägrade ut oss. hon var spänd redan från början när jag kom in och sen kastade hon sig fort från sexan MEN Jag styrde mot ettan och det gick bra framtill sexan för då kastade hon sig ca. 10 m innan hindret.

Jätte tråkigt,hon har ALDRIG varit så spänd och kastat sig ivääg så fort,det var ju finalen så jag var verkligen jätte besviken,mest på henne faktiskt:(


Men det är bara att ta nya tag!


Glad att se dom andra hästarna,dom har haft en riktig kill-helg och busat runt på banan och film kommer på det:D  

Vilken stil oŽboy har!,gullisar.  Lite lerig o sandig oxå;)


Tack pappa o wille för att ni tog hand om OŽboy och Prebis:D

Av Isabella Nordquist - 3 november 2012 21:51

Tog en kvällspromenad med tifflan i mörkret:)
Nu har hon fått kraft och kvälls Hö och är lindad och står med gossiga täcken!:D

Av Isabella Nordquist - 3 november 2012 18:36

Hej!
vi bestämde oss för att åka hem till hotellet,det spöregnade och gick väldigt sakta när det var stil i SM:et.

Man blir trrött av sånna här tidiga dagar och det är fullfart & ponnysar o människor överallt! Helt fullt på läktaren varje gång sm klasserna börjar så då får man sprida ut sig mkt men sen slutar det ändå med att man inte har alls mkt plats;)


Sitter o kollar på banan till imorrn, Den  ser bra ut,speciellt omhoppningen så snälla snälla snälla kommer vi till den,vore himla tråkigt om jag skulle riva eller få stopp.




Idag så hade vi ett jämnare flyt och kom bra på dom mesta hindren,vi fick 51,5 poäng och det räckte,jag tyckte de var värt högre än det....;)


Tify lyssnade mkt bättre fast fortfarande pigg o glad!  

mamma filmade tyvär inte,hon glömde trycka på knappen:(
 
Nu ska vi se om vi får nån mat!

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards