Bellaaaasblogg

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella Nordquist - 17 november 2012 13:05

Nu drar vi ut till stallet:)

Av Isabella Nordquist - 16 november 2012 22:27

Filippa är här, vi övar på dansen som man ska visa upp för HELA klassen!
Vi har kollat på x factor oxå:)
Hejdå
Filippa säger: nej;)

Av Isabella Nordquist - 16 november 2012 16:31

Idag gick det inte som vi hade tänkt. Jag red iväg med preben och kom nästan dit där jag o filippa skulle mötas men då stog det 2 älgar ivägen. dom stog på fältet precis berdvid vägen och dom stog bara där och kolla på oss!!! Jag är livrädd för älgar så vi fick vända om:(

Filippa fick rida själv.

Red tiffy på banan innan och hon var jättemjuk och fin från början till slut!  duktig häst.


Glömde säga att jag löshoppade oboy igår,han hade lite överskottsenergi och ökade som bara den på långsidorna & bockade såklart.

Tiffy gick på banan,preben oxå




fel dator så det bli gamla bilder...



   

Av Isabella Nordquist - 16 november 2012 16:16

   Väntar på Filippa, vi ska rida och mötas men jag gör allt dubbelt så snabbt som henne så jag får vänta lite ;)

     

Nu

Av Isabella Nordquist - 16 november 2012 10:34

Hej !
Försov mig imorse men hann precis till första lektionen;)
Bara 2 lektioner kvar och lunch !
Äntligen snart helg!!!

Av Isabella Nordquist - 15 november 2012 22:25

Nu har det gått ett halvår utan min tina. Ett halvår,känns som mer. nästan 3 år. För ett halvår och 21 minuter sen gick jag gråtandes bort mot bilen efter att ha klappat om dig en sista gång som min egna lånehäst. Jag var så förberedd på det men endå var det så jobbigt att lämna dig! Du hjälpte ju mig igen allt svårt och var med i det roliga oxå.

många vinster,många tårar,många skratt,många kramar,många långa mysiga uteritter i både snöstormar och hemsk värme. 

Du kunde vara lite bestämd men jag har inget minne om att du var så sur,det sura täcktes snabbt över med den roliga och glada hästen.

Du var den fina och allt gick så lätt,du var som en dröm. från att mest inte ha gjort så mkt till att starta en LA:1 på 65& och massvis med vinster upp till lc+5. På träning hemma kunde du hoppa högre,när det va du o jag.

Du var precis lagom pigg. den perfekta hästen för mig när jag hade haft en bråkig häst innan och så kom du och räddade allt. 

Än sålänge har det bara blivit ett besök men det är för jobbigt än,jag åker bara dit och gråter då;( 

Men snart   snart så kommer jag o hälsar på dig. 

Jag tänker på dig varje dag,varje kväll,varje timme.

I stallet hänger fortarande blommor från var första vinst i Kärsgatan,jag ser dom varje dag. Jag har oxå en liten bit av din man som jag klippte av när du skulle bli en riktig tävlingshäst;)


Du är på mina ramar över min säng,varje kväll innan jag somnar så kollar jag på dom och tänker på dig.

Jag hoppas verkligen att du har det bra,det är du värd efter allt du har gjort. Du är värd mer än det.


Jag kommer snart tina och sålänge så finns du i min tanke och i mitt hjärta. I love you! donŽt forget that.

I LOVE YOU!         

Kolla in priserna tina har!2 Vinst, en 3:a

         

Första starten i dressyr,den vann vi

F  

Av Isabella Nordquist - 15 november 2012 21:31

Nätet krånglar igen men vi hörs senare, ok?;)  

Jag och min gamla häst Captain Pica<3

Av Isabella Nordquist - 15 november 2012 18:26

Tog en liten mat paus men ska snart ut igen .
Preben var duktig, gjorde många tempoväxlingar för att få han snabbare och lydigare!
Tog lite bommar idag igen för han behöver bygga upp muskler.
Jag tror han hade lite träningsvärk från igår;)

Ja mat pausen är över så hejdå;)

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards