Bellaaaasblogg

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella Nordquist - 23 november 2012 21:01

Kollar på X-factor med godisskålen i handen och försöker få lite plats här i soffan,inte så lätt när man har en katt som är RÄTT så bra på att ta upp hela soffan.  Livet måste vara tufft att va katt. Att ligga o snarka i sängen HELA dagarna och få maten serverad och bara göra ingenting, men e ändå glad att jag är människa för katter kan inte rida och vad skulle man göra utan hästarna






     

Av Isabella Nordquist - 23 november 2012 18:54

Fick frågan om vad JAG tycker om att rida med spö/sporrar.


Svaret på det är att det beror på hur man använder dom.  

Nee men jag tycker man kan rida med sporrar ibland. Det beror ju på hur hästen är men jag tycker att det inte är bra att ALLTID rida med sporrar utan jag använder dom som en liten extra hjälp ibland.

Spö rider jag däremot ALLTID med,man vet aldrig när hästen (preben;) får för sig att stanna & bocka och hoppa upp i luften. Haha. Men det är inte ofta jag behöver använda spöet men man ska alltid ha det med sig ifall nåt händer,det är ju levande varelser vi sitter på. 

Så det här med sporrar beror på vad för häst, vad man ska göra och allt men det får ryttaren avgöra om den ska rida med sporrar eller inte   Man får lära sig att tänka efter före;)  

hehe,man ser att hon kommer riva:) elsklingen....

Av Isabella Nordquist - 23 november 2012 13:21









 

Hej!

Jag kom hem redan vid 1 så kort och skön fredag. Hade vikarier hela dan. Tänkte gå ut till stallet och mocka först men sen rida. 

så hejdå,ikväll blir det ny header och ny design tror jag! jag lover inget  


Av Isabella Nordquist - 23 november 2012 12:27

Väntar på våran vikarie. Vi har flyttat fram matten 30 min så nu for vi sluta 1 halvtimme senare:( helt meningslösa lektioner har vi haft idag
Kunde varit hemma idag och pysslat med hästarna!

Av Isabella Nordquist - 23 november 2012 07:28

nu var det fredag igen då.        Slutar efter lunch skulle jag tro. Jag har fått in några frågor men väntar lite till så blire fler! Glöm inte att fråga,du får fråga ALLT.  

Tänkte rida ut en längre sväng på Preben idag så får han sträcka på halsen och bena innan hoppträningen imorrn o på söndag  

Sen Tiffy får gå på banan eller ledas till soptunnorna. Tror det blir banan med lite skänkelvikningar och många övergångar från galopp till skritt.


Ni satte besöksrekord IGEN!!     

Av Isabella Nordquist - 22 november 2012 22:26

Slänger in ett snabbt inlägg om ridpasset och smått o gott!

Kom hem jättesent,inte förrän 9 var jag klar med preben!
det gick inte så jättebra idag. han var lite seg och vi red ett längre pass för hans styrka och då blir han lite seg och trött mot slutet, ibland är man ju i svackor med hästar. Man får ju inte glömma bort att det faktiskt är levande djur med egna viljor och ibland har ju hästen dåliga sidor och om jag oxå är lite små trött så blir det inte så bra;) han var fin vissa stunder så det var inte jättedåligt men sen försökte vi jobba med att få han snabb och reagera fortare:)

Lyssnar på musik just nu och hela tiden som Jag har vart inne i huset har jag försökt få igång min cp dator men har bestämt mig för att inte andvända den datan mer,vi får föra över bilderna först bara! Jag har ju så himla många fina bilder på hästarna. Fina bilder på Tina och mej oxå och dom ska sparas!!<3
Bloggar från mobilen, vad skulle jag göra utan bloggplatsens app;P
Natti

Av Isabella Nordquist - 22 november 2012 22:26

Slänger in ett snabbt inlägg om ridpasset och smått o gott!

Kom hem jättesent,inte förrän 9 var jag klar med preben!
det gick inte så jättebra idag. han var lite seg och vi red ett längre pass för hans styrka och då blir han lite seg och trött mot slutet, ibland är man ju i svackor med hästar. Man får ju inte glömma bort att det faktiskt är levande djur med egna viljor och ibland har ju hästen dåliga sidor och om jag oxå är lite små trött så blir det inte så bra;) han var fin vissa stunder så det var inte jättedåligt men sen försökte vi jobba med att få han snabb och reagera fortare:)

Lyssnar på musik just nu och hela tiden som Jag har vart inne i huset har jag försökt få igång min cp dator men har bestämt mig för att inte andvända den datan mer,vi får föra över bilderna först bara! Jag har ju så himla många fina bilder på hästarna. Fina bilder på Tina och mej oxå och dom ska sparas!!<3
Bloggar från mobilen, vad skulle jag göra utan bloggplatsens app;P
Natti

Av Isabella Nordquist - 22 november 2012 19:01

Nu longeras tiffy av mamma och jag fixar med preben så att vi kan åka på direkten:))

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards