Bellaaaasblogg

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella Nordquist - 26 november 2012 12:19

Har rast nu men snart tyska så måste gå redan;(
Men ni får en bild på oss människor:)

Av Isabella Nordquist - 26 november 2012 10:00

jag Hissar kingsland för dom har så grymt fina saker,vill ha massa därifrån.  nämen nu kom jag på vad jag vill ha i julklapp   dom har iaf jättefina saker. gå in på deras hemsida:  www.kingsland.no 

hissar oxå mina otroliga hästar,så fiiina<3



Jag Dissar att det inte har kommit nån snö och det är så kallt. usch.om det ska vara kallt kan det lika gärna vara mkt snö  

Dissar oxå att tävlingarna är slut nästan,jag ÄLSKAR att tävla;)  

Av Isabella Nordquist - 25 november 2012 21:28

Hej!

har vart ute och kvällsfodrat hästarna. Mockade lite extra och fyllde på lite mera hö och fixade. alla såg glada ut o nöjda:) Imorrn kommer hovslagaren fast jag är i skolan fortfarande men släpper hästarna på banan så är det nära och lätt för henne att ta in hästarna.  

Tog lite glass nu och jag har packat till gympan och tagit fram kläder eftersom jag inte brukar vara så jättepigg på måndagar. Värsta dagen enligt mig!  

 ska fortsätta kolla på vem kan slå filip och fredrik. det här blir sista inlägget så vi säger godnatt    

Av Isabella Nordquist - 25 november 2012 16:43

Snart är helgen över,mkt som händer i veckan. både roligt och tråkigt.

Jag ska vara med kompisar imorrn,globen med filippa+hennes mamma på fredag, pay and jump på söndag   


På Tisdag ska jag åka mede tiffy till vertrinären och det är väl aldrig roligt,är ju så himla lerigt och halt i hagen så hästarna kan sträcka sig hur lätt som helst. vi får hoppas att de går bra men jag är lite nervös inför den resan.

Vi har bokat tid hos Hölö kliniken,pratade med tränaren och då bestämde vi att det var bättre att åka till klinik istället för att ta ut nån veterinär.

Om bara 1 vecka är det FÖRSTA ADVENT! helt otroligt att vi inte har fått nån snö än. bara 5 veckor till julafton oxå så dags att tänka på vad man önskar sig av tomten  

Har inte nåt som jag verkligen skulle vilja ha,inget sånt där som jag bara MÅSTE ha.  Kanske tävlingsschabrak, benskydd men det tänkte jag kolla på i globen för där har dom ju massa olika affärer med oftast häftiga färger på schabraken. Man måste ju synas lite på tävlingarna;)hehe.      kan man inte vara bäst kan man alltid vara snyggast


ikväll ska jag göra ingenting,kolla på tv kanske;) packa lite saker till skolan.

imorrn kommer en hiss och diss,var längesen nu! håll koll så får ni se vad jag hissar och dissar

Av Isabella Nordquist - 25 november 2012 15:45

Hej!

Preben var mkt bättre idag,jättefin och lyssnade på mig.

Han var mjuk och fin från början med fina steg och tog för sig av hindrena så vi hade mkt bättre känsla idag än igår:D jätteduktig.

 Vi travade fram över några bommar och han var lydig o noga med att inte snubbla över bommarna utan idag så klev han högt och ansträngde sig lite    ibland fastnar han lite högerställd emot hindren när det var en skarp sväng men om man för med han på yttertygeln så blir han rak över hindrena och då får han bättre lyft. 

inte ett enda pet eller stopp på hela helgen:) duktig häst.


Lite bilder från hoppningen,blev lite suddiga   

                

Av Isabella Nordquist - 25 november 2012 12:37

Vml

Av Isabella Nordquist - 25 november 2012 12:13

Mat

Av Isabella Nordquist - 25 november 2012 12:03

Ska slänga i mig lunch nu.
Tiffy är riden och oboy följde med oss, oboy var jätte pigg och små travade hela tiden och taktade;) gullisen!
Preben är borstad och sakerna är inpackade i bilen så det är bara att lasta sen:)

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards