Bellaaaasblogg

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella Nordquist - 28 november 2012 09:45

Här kommer lite mera svar på frågor,hope u enjoy it 


Hur gammal är du?

13 år:D


Hur länge har du haft blogg?

typ 2 år,bara nån månad här men hade blogg på blogspot förut


när brukar du behöva vakna på veckodagarna?

Jag skulle behöva vakna runt 7 men vaknar oftast inte förrän halv 8 eller senare 


tycker du att du slutar skolan tidigt?

nee,vi slutar inte jättesent men jag tycker man ska få mera tid för intressen;)


Vad vill du bli när du är "vuxen"?

jag vill helst hålla på med hästar såklart.


Vilken är nästa tävling för dig och med vilken häst?

Södertälje pay and jump på söndag med preben,blir den sista "tävlingen" för i år


Har ni mkt prov i skolan?

ja. det kommer stunder som man har prov nästan varannan dag känns det som och sen blir det helt lugnt igen.


Hur gammal är oboy/preben/tiffy?

Oboy är 6 år. preben är 13 år och tiffy är 15 år:) oboy är yngst och han bossar med preben i hagen;)


Är preben din egna häst eller lånar du han? och var hittade du han?

jag lånar han av en från Göteborg. vi satte ut en annons att vi sökte en c eller d-ponny på hästnet och då fick vi svar och hästen lät perfekt så veckan efter det åkte vi ner och provred preben. sen en vecka till så åkte vi igen ner till göteborg för att hämta han:D


Vilka bloggar läser du?

filippas,jasses och om nån kommenterar så klickar jag alltid in på den och lämnar en liten kommentar jag oxå;)


Vilka är dina närmsta vänner?

Filippa är väl den jag är mest med efter skolan. det är svårt att hinna med att var med olika människor men jag försöker,sen i skolan är jag med wilma,matilda,ellen,ebba. massor;D


Nu blir det en blandning av MASSA olika bilder  

                                 





 

Av Isabella Nordquist - 28 november 2012 08:23

Godmorgon!
Är påväg till skolan, först har vi syslöjd så en lugn start på dagen:). Sen är de tyska prov efter lunch.
Jag släppte ut hästarna och oboy vart verkligen glad. Det regnade så mkt igår så vi tog in hästarna vid 12 så han har fått stå inne ganska länge;( nu är jag framme hejdå

Av Isabella Nordquist - 27 november 2012 18:27

Idag är jag såå nöjd med preben. Han var jätteduktig ,ibörjan av passet gjorde jag många övergångar från trav till skritt,galopp-skritt,trav till halt. genom att man får han lydig och snabbtänkt tar han automatiskt ner huvudet och springer på med bakbenen. han gjorde jättefin halt och fin fina skänkelvikningar som jag knappast behövde göra nåt utan drog bara bak skänkeln och han flyttade lätt som en plätt    

ska läsa igenom tyskan EN gång till ikväll och sen måste jag lärt mig allt jag behöver. Orkar inte plugga mera.  

  3 lärare hade tydligen varit sjuka idag,filippa skrev det på sin blogg så kolla in den. www.filippac.bloggplatsen.se

 






Av Isabella Nordquist - 27 november 2012 16:00

Nu har tiffy vart hos veterinären. det var inte så jätteroligt besked men ändå bättre än väntat.

Hon longerades och då såg man en liten hälta och då böjde dom och hon tyckte det gjorde ont när dom böjde ihop framknäna:( hon bedövades och då såg det bättre ut så hon fick 2 sprutor i båda framknäna och vi ska leda henne nu första veckan 2 gånger 10 min per dag och sen blir det en timmes promenad/dag. så ska vi göra i 5 veckor fram och sen ska hon ridas lätt veckan innan återbesöket och då får vi hoppas att hon är FRISK!  

det regnar fortfarande massor så vi åker till hunga med preben.      

Av Isabella Nordquist - 27 november 2012 10:31

Godmorgon!

är hemma idag.

Wille och pappa kom hem runt 1 inatt, dom var och kolla på gymnasium och wille provspela för nåt lag  så dom har vart borta över helgen.  

regnet ÖSER ner,det e verkligen spöregn! har regnat såhär mkt hela morgonen så hästarna är blöta och dom står på banan idag och vi ska väl ta in dom snart  

   

Av Isabella Nordquist - 26 november 2012 21:09

Jag har verkligen haft en HEL pluggdag. Nu är min hjärna packad med bra o nödvändiga tyska ord och verbböjningar och allt som man ska kunna. Kommer säkert bli ett otroligt LÅNGT prov,det förra vi hade som var i sexan var långt och mångaaa uppgifter.

 Jag satt och plugga så fick mamma gå ut till stallet och mocka o fixa med hästarna. hovslagarn gick bra och hästarna var snälla fast preben hade röjt runt lite   buse! Imorrn är det veterinären som gäller:S nervöst...

snart kommer några svar från frågestunden så håll koll:D


bjuder på några bilder från när filippa och jag dansar. 


        


Av Isabella Nordquist - 26 november 2012 15:47

Är nu hos Filippa och vi pluggar för fullt;)! Hon övar spanska och jag övar tyska. Bye

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards