Bellaaaasblogg

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella Nordquist - 22 november 2012 16:07

Hej!
Hemma från skolan nu. När vi kom hem så sprang hästarna runt i hagen och sen hörde vi att tiffy frusta som en galning sådär mkt hon bara kan göra när det är älgar i närheten. Jag tror älgen sprang iväg när vi kom med bilen men usch vad dom sprang,jag hoppas av hela mitt hjärta att alla hästarna kommer in UTAN något sår!

 Haha jag och filippa vann över några 8:or i bordsfotboll  bästa!

Våran mattelärare är sjuk så vi har fått ha vikarie hela veckan och det bästa är att vi har samma lärare i engelska som matte så då får vi en tjej som rider & som jag brukar träna med hos jane. Jaa bara ledigt,tänk om hon är sjuk imorrn oxå för då har jag vikarier HELA dagen!! Vilken drömfredag!

    

Idag ska jag göra:

*Mocka

*Fylla på Hö

*Äta

*Ta in hästar

*Åka med preben till Hunga

*Longera tiffy

*Blogga

*Duscha

*sova


Mycket att göra,dags att sätta igång

PS.igår satte NI besöksrekord,wooow


Fina hästen,jag saknar dig!<3 om några år är du säkert ute på tävlingsbanorna och galopperar först i varje ärevarv:)

Av Isabella Nordquist - 22 november 2012 13:19

Hej! Är i fritidsgården och spelar lite bordsfotboll men snart ska jag tillbaka till skolan;( bara 2 lektioner kvar!

Av Isabella Nordquist - 22 november 2012 07:52

Hallooo!

Ska ut och släppa ut hästarna snart,jag hann inte mocka på morgonen men gör det efter skolan istället. Vaknade jättetidigt idag redan vid 6! rekord tidigt. hejdå. slutar skolan SENT idag  

Av Isabella Nordquist - 21 november 2012 23:03

Godnatt säger jag snart men först....
Det är snart helg, bara torsdag o fredag kvar och sen går man vara med sötisarna. Jag har bokat in nu träning i helgen(både lördag o söndag) för Maja borta på Björke gård, vet inte än vilken häst eller om det blir båda. Vi vet inte riktigt hur vi ska göra med tifflan för det kan ju vara bra att kolla vetrinären med henne eftersom vi har tänkt att debutera msvb i vår så då vill man ha en 100% frisk och pigg häst;) hon är fräsch men en extra koll bara.
Preben hoppar ju på och har nästa helg en pay and jump i södertälje, perfekt att få lite tävlingsrutin för han blir som en helt annan häst på tävlingsbanan:P
Så träning i helgen!!! Wiiehoo hela trk gänget,Filippa ,mirre, agge.......

Nästa fredag ska jag till Globen med Filippa och kolla på Globen Horse show. Det va massor med hopptävlingar just den dan. Längtar massoooooor

Glöm inte bort frågestunden, ni får även tipsa om hur jag kan förbättra bloggen!

Jag & Oboy på bilden. Finast i världen

Natti Natti

Av Isabella Nordquist - 21 november 2012 19:46

Hej!

Kollar just nu på tv. Preben var jätteduktig fast det blåste och wille körde med fyrhjulingen så lysnnade han lite på mig ;) Hoppade några språng oxå bara för det var så längesen och han måste få upp lite mera styrka.  Idag stannade han faktiskt för första gången men det blev ett litet missförtånd!


Tiffy fick vila och OŽboy med  

Av Isabella Nordquist - 21 november 2012 18:32

Här kommer några olika filmer på hästarna  



Första hoppningen hemma med preben!




Tiffy o jag galoppombyten....




Preben 2:a hopptävlingen =)



Tina c.z



Tiffy stäket. en 2:a plats




ett bildspel om min fina häst tina.!  


(Hade tråkigt;))hehee


 

Av Isabella Nordquist - 21 november 2012 18:00

Mer info senare men först mat:D

Av Isabella Nordquist - 21 november 2012 16:06

Det har vart en lååång dag. Sista lektionen hade vi tyska och vi går igenom alla verbböjningar och jag känner att jag börjar lära mig dom nu;) På onsdag är det prov på det och månader,siffror,dialoger o.s.v

Om en månad går vi mot ljusare tider för nu är det kolsvart utanför och vi har en älg smygandes runt stallet,hagen och husen;(

Ska ut till hästarna och fixa.som vanligt    

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards