Bellaaaasblogg

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella Nordquist - 1 november 2012 22:30

Klockan ringer 05.45 imorrn:) har ställt massa alarm bara för jag är otroligt morgontrött men om man tänker på att man ska få åka till Borås och tävla mountain Horse cup finalen så går det ju alltid lite lättare;)
Längtar JÄTTEMYCKET! Äntligen ska jag få åka!
Märkte att finalen går i Lb:( hoppas vi kommer dit men jag brukar inte få så höga poäng när det gäller stilhoppning men jag ska kämpa;)

står inte med på startlistan,vi har ringt till Borås rk och dom sa att jag står med nu men det gör jag inte! Lite orolig är man..:/
Nu är det verkligen sov time så godnatt

Pssst,datan är med;)

Av Isabella Nordquist - 1 november 2012 21:02


Hej!


Så fort jag vaknade så åkte vi till skärholmen och shoppade lite. Sen kom man hem och nu har jag packat hela kvällen,alla tiffys saker o mina ´så vi får verkligen hoppas att jag har fått med mig allt.

men jag tror allt är med och har dubbelkollat massor med gånger. 

Ska gå och lägga mig snart för klockan ringer kvart i 6 imorrn! vi beräknar vara där i borås vid 12.jag hoppar sista klassen imorrn men på lördag hoppar jag första klassen så då efteråt kan man kolla på alla duktiga SM ponnyer ,nästa år kanske jag är med;);)


Det näst tråkigaste man kan göra är att packa, det tråkigaste man kan göra är att packa upp allting  


Här kommer det jag köpte:

*6 tröjor

*3 byxor

*örhängen

*ring

*plånbok (den förra var det hål i;))

*vita ridbyxor

*ridstrumpor

*strumpor

*schabrak

*paddar

*Benskydd,som blev för stora:(

*Mysigt innetäcke


 



   



 



     



 




 




  





Av Isabella Nordquist - 1 november 2012 19:57

Håller på o packar... Mkt som ska med fast man bara är borta i 3 dagar;)
Kommer ett inlägg om dagen så fort jag har packar klart:)

Av Isabella Nordquist - 1 november 2012 10:00

Fick en kommentar igår om varför jag inte tävlar mer dressyr eller blir dressyr ryttare bara för jag är väldigt noga med att hästarna ska lyssna o försöka få dom i rätt form  



Jag kommer nog aldrig bli dressyr ryttare HELT helt helt! Det är jag nästan säker på. Jag älskar att hoppa,inte rida runt på banan och EN domare dömer en. Alla domare vill ha o gillar lite olika typer på ponnysen/hästen. Sen ser dom ju lydnaden och noggrannheten i det man gör så så orättvist är det inte. men JAG skyller oftast kanske på domaren om det går dåligt.... det får jag ändra på om jag ska tävla dressyr oftare

Tyckte det var jättekul att rida dressyr på Tina men det var för hon var magisk;)  hehe,skämtade bara.   Tycker det är kul att tävla dressyr ibland,nån tävling bara för lite omväxling.

Sen hinner man inte träna hoppning o dressyr samtidigt och svårt att hinna tävla i båda grenarna.


Jag rider och försöker jobba hästen i form för att få lydnad som ökar samspelet mellan häst o ryttare+att lydnad och kontroll på sin häst är  A och O i hoppningen om man vill nå toppen.

vet inte en enda som säger att det inte behövs lydnad i hoppningen om man vill till dom högre höjderna;)


 Genom dressyren så tycker jag att jag kan lita mer på hästen o hästen kan lita mer på mig.  

Och jag tycker det är otroligt tråkigt att bara trava runt och öka tempot lite o flytta och allt som man kan göra, jag gillar att hitta på saker och att det händer saker hela tiden.


Dressyr är roligt men hoppningen är roligare.

Fast om man skulle ha en riktigt fin och rutinerad SM dressyrponny så skulle jag såklart tävla dressyr mera;);)


som i hoppningen eller när jag travar bommar så får hästarna springa hur dom vill med huvudet,så noga är jag inte. bara dom lyssnar lite på mig ;) 

och ute i skogen så får dom känna sig FRIA  


 jag kommer inte tävla dressyr bara,ibland nån tävling i dressyr men annars hopptävlingar och dressyr arbetet hemma mest.


Så har jag ju faktiskt 3 st söta hoppgalningar ute i stallet som älskar att hoppa fast kan oxå bli jättefina dressyr pållar men det blir senare;)

                                                  


Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

O´boy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards