Bellaaaasblogg

Alla inlägg under december 2012

Av Isabella Nordquist - 30 december 2012 14:14

Var förbi och pussa på hästarna förut;)

Av Isabella Nordquist - 30 december 2012 11:38

Hej!
Pappa gick in till mig imorse och sa att mamma var sjuk så då tänkte jag åka och rida på eftermiddagen men jag var så duktig att gå och lägga mig tidigt och var pigg så bestämde att åka med pappa istället på morgonen  

Preben var duktig,lite trött kanske. Red igenom LB:1 igen och han blir pigg i galoppen och får jättefin galopp i programmet men när jag rider fram så är hans galopp lite 4 taktig.  

Det är mockat oxå så hästarna är  klara, nu på eftermiddagen får jag se vad som händer, kanske åker och fikar med familjen!  


imorrn får preben gå ut i skogen annars kommer han tröttna på ridhuset





dom här 2 låtarna som demi lovato är gjort är ju jättebra!  

Av Isabella Nordquist - 29 december 2012 21:55

Shiit vad högt dessa små ponnyer hoppar!  

Fick tyvärr inte upp film men gör länk istället och hoppas att det går:

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8bcRZukMOL4#!


    


Haha,jag får öva lite till innan oboy kan hoppa så högt

Av Isabella Nordquist - 29 december 2012 20:09

Hej!

varit lite halvdålig bloggning men har inte haft så mycket att göra och då blir det inte så mycket att blogga om  

Trodde att vi skulle åka iväg imorgon till min gammelmormor och morfar men det blev tydligen inte så. Åter till ämnet, jag har precis kommit in så satte mig vid datan på direkten. Jag har iaf varit iväg och ridit preben i hungas ridhus, var jättehalt på vägen men pappa är en bra chaufför  hehe. Började med att flytta han lätt för skänkeln och göra framdelsvändningar i skritt och han blev så rund och mjuk av det! jättefin i skritten. I traven var han väldigt mjuk och jag kunde öka och minska tempot för att få snabba rektioner av han. Gjorde oxå övergångar, gick över till galoppen och längde och kortade galoppen. Hans vänstra galopp är mycket bättre än högra galoppen,STOR SKILLNAD! Fast sen helt plötsligt fick han en jättebra galopp,mycket energi och krökte på nacken.   Med den där framridningen avslutade vi med att rida igenom LB:1.


Jag väntar  på att Botkyrka ska ta bort efteranmälningsavgiften så kan vi åka på den, det är den 6 januari så nästa helg. 

Tror inte det blir någon tävling för mariefred,proppen har inte kommit än och tävlingen är ju väldigt snart så....

fast då blir det Nyköping istället  super! 


Nu fick ni lite mer noggrant hur jag lägger upp ett pass med preben!

 


Fick rosett igår på Träningen (vet verkligen inte varför?). Preben råkade då ta tag i den och så slängde han med den och sen så var den i 4 olika bitar   våldsam kille;)

 

Av Isabella Nordquist - 29 december 2012 17:37

Alldeles strax blir det mat och sen trimma preben i ridhuset:)

Av Isabella Nordquist - 29 december 2012 13:01

Tänkte sätta mig och fixa med den nya header bilden och desigen,jag kom visst inte så långt igår   Jag har kollat runt på andra bloggar och kollat vad jag gillar och vad jag kanske har glömt att skriva,blir inte så jättestora ändringar men lite små fix   jag har redan tröttnat på den här juldesignen,tyckte inte om den så ska jag försöka göra en bättre som jag kan ha en längre tid. Julen är ju endå redan slut nu så....;)


Jag fick en ny kortlek av farmor och det klart att den ska användas, den användes första gången idag av pappa och mig. Jag vann överlägset  hehe! Finns inget bättre än att spela kort när man håller på att återhämtar sig efter feber,hosta och förkylning! Är fortfarande hängig och lite segare men snart är det helt över.


mamma åkte till ikea imorse och hon skulle köpa lite möbler där, vem vet, kanske köper hon nåt till mig  Jag fick faktiskt en ny lampa till mitt rum igårkväll,mycket finare än den jag har haft förut.



Pappa ska sätta igång och snickra snart så då går jag ut till stallet och fixar, det ska mockas och fyllas på hö m.m

Vet inte vart jag ska rida idag,jag hoppas att nån kommer och sandar våran väg för det hade tydligen varit halt och då kan preben och jag åka till hunga och trimma litegrann   preben blir mycket piggare när han kommer till andra ställen och det gillar vi! 


Längtar massor efter att får rida tiffy,hon har stått jättelänge. Känns så tomt att "bara" rida en häst, speciellt när man har lov för då har man ju all tid i världen att rida och pyssla med dom


år 2012 börjar ta slut,mycket som har hänt,både bra och dåliga, det kommer ett inlägg om det senare.

             


Svart som Natten

men Snäll som Katten<3



Av Isabella Nordquist - 29 december 2012 11:44

  ..... Så går det när man vaknar sent;(

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards