Bellaaaasblogg

Alla inlägg under december 2012

Av Isabella Nordquist - 24 december 2012 09:45



   Godmorgon!

hoppas alla redan är uppe och fixar med paketen eller städar det sista kanske?


Jag har precis duschat och det är inte ofta jag hinner göra det på morgonen, bra gjort! 

Idag får man vara med släkten, äta god mat och öppna en massa paket. Jag hde tänkt att gå upp tidigare för att hinna rida preben innan släkten kommer men det hann jag inte. Preben vill väl oxå ha lite julledigt. 


idag har jag inge feber men fortfarande ont i halsen och kanske lite segare än vanligt men det gör inget, bara att ta alvedon ifall det blir värre. 

Pappa håller på att fixa med frullen så snart ska jag gå ut och hjälpa honom med det. 

Om 20 min kommer små kusinerna från pappas sida, och farmor och farfar. 


(pappa ska vara tomte idag, haha)  han såg läskig ut förut


  


 


 


 


 




Bjuder er på an gammal jullåt!

nu önskar jag er alla en riktig god jul med fina presenter, bra sällskap och god julmat  

Av Isabella Nordquist - 23 december 2012 20:23

Tur att det direkt sänds hästhoppning från Storbritannien:) bara 7 till omkoppling än sålänge. Mamma och pappa lagar lite god jul mat men jag håller mig ifrån det idag

Glöm inte att kolla min fina kompis Filippas blogg: filippac.bloggplatsen.se

Måste försöka övertala Mami o papi om att man kanske kan få öppna ett paket lite i förväg, nyfiken tjej har vi här;)

Av Isabella Nordquist - 23 december 2012 18:37

Hej på er!Hoppas verkliges ni mår bättre än mig för jag har feber och ont i halsen. Pappa köpte halstabletter till mig förut så nu kommer det bli lite bättre iaf. Jag fick feber för nån timme sen men har várit lite halv seg hela dagen . Typiskt att man ska bli sjuk precis dagen innan julafton:( jag som nästan aldrig är sjuk. Det är bara att vräka i sig lite Alvedon och halstabletter så ska det nog bli en bra julafton ändå;)Nu blir det att käka lite mat och sen lägga mig och vila(ingen bild nu, bloggar från iPaden)

Av Isabella Nordquist - 23 december 2012 16:23


Hyfsat gammal låt men ändå fun!   

(första "musik videon" på denna blogg)



Av Isabella Nordquist - 23 december 2012 15:31

Hej!

Pyssat med granen och paketen, samt städat och plockat lite till i rummet.  Det måste ju vara fint på julen.   


Preben var superfin förut,bästa hästen. Vi gjorde några riktigt fina fram-och bakdelsvändningar, skänkelvikningar, trav ökningar, halter och slutor. Lilla dressyr ponnin har kommit fram   Han är MYCKET piggare nu, det är så mycket lättare då att göra alla övningar. När han blir lite piggare så har han det perfekta tempot.

Så gjorde vi många övergångar för då får man han lite piggare.


Preben och Tina är otroligt lika. Bara man får lite fart och motor från bakbenen så räcker det med att sitta emot med vikten och så löser det sig!

 Båda två har stora personligheter och bus. Dom gör inte mer än det dom behöver men när man väl säger till dom så skärper dom sig och ställer upp 110 % för ryttaren. 

Samma hoppteknik har dom oxå så läskigt lika! Och himla mysiga att rida ut på är de   sånna hästar gillar vi . Sånna hästar som man kan göra det mesta med, man kan ta en dag i taget och ändra planerna utan att det blir problem, hästarna man kan ta hand om själv och hitta på roliga saker med och skratta med!
 Även om dom inte är ridna på lite längre tid så hittar man tillbaka den där speciella känslan när allt går lätt som en plätt!

Jag ville ju ha en häst som liknade Tina och det har jag ju fått. Absolut.    


<3

Av Isabella Nordquist - 23 december 2012 14:00

Preben är så himla fiin just nu  

Av Isabella Nordquist - 23 december 2012 10:55

Dagen innan julafton idag. Längtar till nästa dag!    

Har vart ute i stallet och fixat så att mockningen, höpåsarna och borstningen är klart. Vi hade tänkt att åka till hunga och rida i ridhuset men det var bokat från 10-12 så då gick jag in istället. Vi åker dit strax efter 12 med preben.


Känns som jag håller på att bli sjuk. Jag har jätteont i halsen lite förkyld. Måste klara mig till torsdag och fredag för då är det hoppträning för preben och mig  



imorrn är det full rulle. Besök från morgon till kväll.  Först ska små kusinerna från strockholm komma och vi ska åka lite pulka och leka i snön;) Sen blir det att åka till farmor och farfar och käka lite julmat där och kolla på kalle anka såklart, och julklappsöppning    

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards