Bellaaaasblogg

Alla inlägg under december 2012

Sms

Av Isabella Nordquist - 29 december 2012 00:21

Sov time snart men först lite prat via sms med Angelica<3

Av Isabella Nordquist - 28 december 2012 21:06

Fått in hyfsat många thisorthat så nu kommer dom    


Från Sandra:


egen häst/medryttare

"Fest"/hemma kväll

Hööks/hästbutiken

pannkakor/blodpudding

Knoppar/flätor

dressyr/hoppning

 


från vilma:


Häst/ponny

Högstadiet/lädstadiet

Schabrak/vojlock

fanta/cola

uteritt/hoppträning

 


anonymus:


Blogg/facebook

vit/fux-Preben är ju fux<3

kjol/joggingbrallor

rolf-göran bengtsson/malin baryard

vänner/hästar

mobil/data


linda:


Godis/läsk

klänning/jeans & tröja

barbacka/sadel

bada i pool/bada i vatten 



Så, det var det. sorry för jag inte har svarat tidigare,glömde bort det lite......  


   

hjälp en mur


Av Isabella Nordquist - 28 december 2012 16:45

Hej!

Hoppningen gick inte så bra. Svårt att förklara för det gick ju inte hemskt dåligt men endå    

  Majas framridning funkar EJ på preben eller mig, man travar mest runt där på spåret och jag försöker göra tempoväxlingar och sånt men preben behövs ridas "ihop" för annars blir han lite bråkig i handen o man hamnar i ett dåligt mellanläge. sen måste man få göra galoppökningar och minskningar för att få preben att reagera snabbare och bli lite taggad.

Nästa träning ska jag rida på MITT egna sätt, det sättet jag tycker att preben funkar bäst på. så nästa gång tror jag att jag börjar trava lite tidigare så kan jag runda honom ordentligt och få tryck bakifrån.

 Jag tycker att han får det trångt på linjer med 2,3,4 eller 5 galoppsprång för han har ju rätt stor galopp bara man får fram han men Maja tyckte tydligen inte det!  då undrar man hur det är.....

 Ifall han blir "för lång/ för ospänstig så river han lätt, han gjorde iaf det i början men han har blivit lite starkare och lyfter upp sig mer så vi har nästan inga rivningar längre.

Önskar man kunde få rida fram lite mer själv. jag känner preben och vet det som funkar för oss och när jag hoppar själv med han så får jag mkt bättre känsla och allt blir bara bättre men hos maja blir det bara Pannkaka  ...



         


Jaja, nästa träning ska jag göra som jag vill annars så får vi åka till Jane och träna, Där rider man fram mera själv och hon ger lite tips ibland bara. Det är bra att mixa tränare oxå för dom 2 lär ut på helt olika sätt. 



Nu ska jag fixa en ny header men den kommer upp lite senare, tänkt att göra lite mer "komplicerad" denna gång men vi får se om jag lyckas  hihi


Av Isabella Nordquist - 28 december 2012 16:27

       


vad ni än gör så kommer jag allltid ÄLSKA ER!<333

Av Isabella Nordquist - 28 december 2012 10:47

Jag har inte fått så mycket sömn inatt men det får duga !

Vi åker till hoppträningen vid kvart över tolv så ska snart gå ut och mocka och fixa :)


min nya outfit, bara guld stigbyglarna och ridstövlarna tretorn falsterbo som ska köpas, det går på 7000 ungefär så jag får spara lite till  höhö



 

Av Isabella Nordquist - 27 december 2012 18:15





   

Här kommer några saker av det jag fick i julklapp!

tack än en gång för fina paket  



               



Jag har säkert glömt nåt men det var det jag hittade



Av Isabella Nordquist - 27 december 2012 17:09

Det blev bara ett kort pass idag. Preben var fin och duktig men det var inte så jättebra underlag på banan. Lite hårt och så nästa steg sjönk han ner med hoven så inte så bra, det är isgata så jag kommer inte så långt om jag vill rida ut. Jag travade mest runt lite så han fick friskluft och ut o röra på sig lite 


Vi åker troligen till hoppträningen imorrn, nu mår jag bättre och preben har fått sin sko på igen, mamma åkte in till Berga på eftermiddagen när plogaren hade varit här och sandat lite   


Vi ringde till veterinären i hölö idag och kliniken öppnade inte förrän 15 januari så det blir ytterligare 1 vecka ledas och sen får jag börja rida henne. 


Jag längtar tills jag får mitt nya "tävlingsset", black and gold till goldfever<3



Mamma kom ut och tog några bilder!  

             

Om bloggen

 

Hej! Jag heter bella och fyller 14 år iår. På min blogg får du mest läsa om min och mina hästars utveckling och kämpan mot dom högsta klasserna. Ni får även läsa om skolan,musik, tips m.m  

 

Jag har tävlat upp till LA i hoppning och dressyr och har just nu 3 hästar.

 

Hoppas du kollar in här igen! 

 

 

OŽboy

 

 

Tiffy

 

Kategorier

Senaste inläggen

Blogginlägg


Ovido - Quiz & Flashcards